Resultat 1 till 9 av 9
    Reg.datum
    b 2006

Lightbulb Rekommendera mäklare

Hej alla sköna hus intresserade här på forumet!

Jag vill på den här tråden ha följande information:
    1 Bra mäklare och varför dom är att rekommendera
    2 Billigaste mäklaren kanske en fem i top lista
    3 Varningar för kassa bluff mäklare

Anledningen jag fiskar efter den här informationen är att vi står vid stupet och ska hoppa. dvs,,,, sälja vårt hus.

Man har ju läst om så mycket bluffmäklare det finns.....

Kanske en mäklare sitter och läser just denna tråden, kontakta gärna mig.....

Peter....
    Senast redigerat av Peter den 2007-04-24 klockan 17:Apr. Anledning: Stavning :-)

Thumbs up Vilken stad?

Hej,

I vilken region befinner du dig? Om du är i skåne kan jag rekommendera mäklarfirman Husera, http://www.husera.nu har bra erfarenheter av dem.

Reg.datum
    b 2008

Standard

För information:
    Vi har en ny tjänst på vår systersida maklare.se där man kan få offerter från mäklare i sin stad.
    Se här: Jämför mäklare - få offert

Det finns även en beskrivning om hur det går till att anlita en fastighetsmäklare
    Senast redigerat av Puttel den 2009-07-03 klockan 13:Jul.

Peter S Gäst

Smile Rekommendera mäklare

Jag har sålt ett antal bostäder genom åren men om jag måste rekommendera en mäklare så skulle jag rekommendera Gripsholms Fastighetsförmedling www.gripsholms.se eller eventuellt www.lagerlins.se
    bägge ligger på Östermalm men jobbar över hela innerstan tror jag.

/Peter

Citat Ursprungligen postat av Peter Visa inlägg
    Hej alla sköna hus intresserade här på forumet!

Jag vill på den här tråden ha följande information:
    1 Bra mäklare och varför dom är att rekommendera
    2 Billigaste mäklaren kanske en fem i top lista
    3 Varningar för kassa bluff mäklare

Anledningen jag fiskar efter den här informationen är att vi står vid stupet och ska hoppa. dvs,,,, sälja vårt hus.

Man har ju läst om så mycket bluffmäklare det finns.....

Kanske en mäklare sitter och läser just denna tråden, kontakta gärna mig.....

Peter....

Standard

Ja visst vore det bra med en betygslista faktiskt. En lista där kunder kan ranka vad de tyckte om mäklaren och dess tjänster, priser, service etc, liksom prisvärdhet. Det vore verkligen inte dumt. Nu vill du säkert ha en mäklare i ditt eget område, så det kan ju vara svårt för en annan att ge tips.
    Men - jag skulle alltid be om referenser på tidigare objekt och fråga mycket om jag skulle sälja. Det är som du säger lite att hoppa utför ett stup och då behöver man se till att fallskärmen fälls ut - det vill säga mäklaren gör sitt jobb.

Lars S Gäst

Thumbs up Val av mäklare

Måste ge en elogé till denna tråd som jag tycker är utmärkt för alla som vill dela med sig av sina mäklarerfarenheter. Då jag är 50+ så har jag gjort en del fastighetsaffärer genom åren och mitt tips är att välja mäklare efter energi, pris och image. En självgod och dryg mäklare är ju inget att ha men samtidigt så måste det finnas lite pondus och självförtroende för att driva en affär. Mitt tips vad gäller bra byråer är följande företag: Skeppsholmen, Sight, Per Jansson Mäkleri, Gripsholms Fastighetsförmedling.
    Anledningen är att de har välutbildade och duktiga mäklare...

PS. Nu snackar vi mäklare i Stockholm, de övriga i landet vet jag inget om...

Lycka till!

Citat Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
    Jag har sålt ett antal bostäder genom åren men om jag måste rekommendera en mäklare så skulle jag rekommendera Gripsholms Fastighetsförmedling www.gripsholms.se eller eventuellt www.lagerlins.se
    bägge ligger på Östermalm men jobbar över hela innerstan tror jag.

/Peter

Standard Valet är viktigt

Jag har jobbat som affärsutvecklare och chef på ett ledande mäklarföretag. Jag har lärt mig att man skall välja den mäklare som har störst engagemang och driv. Vilket mäklarföretag den representerar är också viktigt för mäklare som har bäst "verktyg" har större möjligheter att få till en smidig affär och få ut ditt objekt på webben och tidningar.

Hur hittar men denna engagerade mäklare. Bjud hem några st. låt dem presentera sitt upplägg. Fråga helt enkel vilket engagemang du kan förvänta dig. Kommer mäklaren hålla privata visningar sent på kvällen om någon skulle vilja titta på ditt objekt? Ställer mäklare upp som stöd för dig när du har frågor angående bostaden som du i din tur skall köpa? Hur gör mäklaren på visningen? Ställer de sig i köket och väntar på frågor eller ställer de sig i entrén och välkomnar besökarna och håller en information för alla om din fina bostad och säljer in den?

Vi har en tjänst där vi erbjuder råd kring detta val.

Frank

Rätt Mäklare
    www.rattmaklare.se

Standard Jämför mäklare

Hej,
    Det är väl inte knepigare än att be om offert från ett antal mäklare och sen bjuda hem de som verkar ha rimligare arvoden. Vi sålde nyligen vår lägenhet med www.bostadsagenten.se och jag har för mig att man kunde få offert via deras hemsida.
    Lycka till!

Standard

Är men enbart intresserad av billigast arvode så kan man välja på det kriteriet. Är man däremot intresserad av ett högt pris för bostaden, engagerade mäklare, bra kringtjänster, bra annonsering, trygg affär osv. så kan man försöka ta hänsyn till andra aspekter också. Det gäller att bjuda hem rätt mäklare till köksbordet för utvärdering.

Detta är förmodligen den största affären du gjort i ditt liv.

För de som vill ha råd kring detta val så erbjuder vi det gratis och utan förbehåll.

Mvh

Frank

Rätt Mäklare

www.rattmaklare.se

Liknande ämnen

1. Sälja hus privat utan mäklare
    Av RainMan i forum Mäklare
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2015-07-09, 09:Jul
  2. Mäklare för hus i Spanien?
    Av HUS-Markus i forum Mäklare
    Svar: 2