Resultat 1 till 5 av 5

Standard Måla avlånga rum

Hej!

Jag bor i ett stort hus och hade nu tänkt renovera lite på nedervåningen, där jag har två rum med ett valv emellan. Tanken är att slå ut den väggen så de två rummen blir till ett helt enkelt. För att kunna utnyttja ytorna maximalt...

Saken är den att rummet kommer bli väldigt avlångt och jag undrar lite hur man skall tapetsera/måla för att få det att se inte ska se så extremt långt ut!

tips och förslag önskas!

Reg.datum
    b 2006

Standard

Måla mörkare på långsidorna än på kortsidorna. Du kan till o med låta det ljusa från ena kortsidan "följa med" en bit ut på långsidorna. Det borde ta bort den långsmala känslan.

Reg.datum
    b 2007

Standard

Måla fondvägg/väggar tror jag på. Det gör ju att rummet krymper en aning. Att sedan möblera "strategiskt" gör ju att man får det mer mysigt. Tavlor på väggarna eller kanske något fint tyg (om du inte vill måla väggarna i olika färger) på någon av väggarna kan göra mycket. Man kan t.ex ta panelgardiner eller liknande och fästa på väggen istället. Lite beroende på vad man skall ha för stil i rummet.

Tycker också det är rätt snyggt när man gör som Linda skrev, att man låter den ljusa färgen följa ned ut på långväggarna!

Googla vettja, man hittar massor i bloggar och allt möjligt!

Standard

Eller varför inte spinna vidare på att det ser avlångt ut! Det vill säga göra så det ser extra långt ut Skulle också vara häftigt.

Standard

Saken är den att rummet kommer bli väldigt avlångt och jag undrar lite hur man skall tapetsera/måla för att få det att se inte ska se så extremt långt ut!...??

Liknande ämnen

1. Inreda yoga-rum
    Av Linnea i forum Inredning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 21:Jan
  2. Måla på tapet?
    Av Tyr i forum Måla & tapetsera
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-26, 10:Oct

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar