Vi köpte vårt hus i maj 2015 och under besiktningen så underkände han badrummet där uppe pga att golvbrunnen inte var ok. Båda badrummen är från 1995 och eftersom golvbrunnen var så illa där uppe så fick vi 100 000 avdraget på köpesumman så att vi direkt kunde renovera badrummet.
Men....när våra killar kom dit och drog ut allting så visade sig att det var rena rama fuskbygget - inte ens ok för godkänd standard 1995. De fick ta bort allting ända ner till isoleringen (Det stod massor av vatten/goja och annat skit mellan lagren och alla väggar och alla rör fick bytas ut. Ingenting är gjort av fackmän utan 100% svartjobb och av ikke kunniga kilar. Det finna inga papper på någonting och när jag ringde säljaren och berättade blev han nervös, men vill inte säga vem som gjort badrummet.
Däremot fick jag ur honom att det var samma "firma" som gjort även det där nere.
Badrummet uppe blir alltså enormt mycket dyrare än de 100 000....

Vårt problem nu är att vi kan märka att all fog lossnar i duschen där nere när vi duschar och att golvet reser sig runt golvbrunnen. Detta fick ingen anmärkning vid besiktningen. Eftersom samma killar gjort detta badrum så är vi oroliga nu för att även detta badrummet ser likadant ut undertill på golvet. Så som duschen ser ut vid govbrunnen NU såg det inte ut i maj vid besiktningen.

Min fråga är: Kan vi få ersättning för detta som ett dolt fel trots att badrummet är 20 år gammalt?
Vi hade kanske inte köpt huset om vi vetat att detta badrummet behövdes renoveras pga fuskbygge.

Snälla ge oss råd, ni kunniga människor där ute!
Tack på förhand!
//Charlie