Resultat 1 till 6 av 6

Standard LED för uteplatsen vintertid?

Fungerar LED vintertid och tål de snö och kyla
    Jag har i princip bytt ut alla lampor därhemma till LED med badrum, hall, vardags- och sovrum osv. Nu furnderar jag även på uteplatsen och altanen. Hur håller LED i kyla?

Standard

Hur håller LED (eller LEC) mot solens strålar? Påverkas dioderna negativt?

Standard

Jag hittade många inom LED, finns hur mycket som helst inom det. Jag hittade en jag fastnade för som LedPro med adressen: http://www.ledpro.se Jag kommer beställa ledpaneler kan annars ha dem i taket. Tänkte bli av med all annan onödig elförbrukning. har en halogenlampa som drar 70 watt kan bytas med en LED i 10 watt, du får sju lampor på en i termer av elförbrukning ,

Standard

Tänker man på det är det totalt irrationellt att ha andra lampor än LED. Visst lågemergi men de är ju en miljöbov på grund av kvicksilvret är det inte så?

Standard

Du kan ha LED på uteplatsen vintertid utan prloblem, de är gjorda för att hålla för det.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Husjägaren Visa inlägg
    Jag hittade många inom LED, finns hur mycket som helst inom det. Jag hittade en jag fastnade för som LedPro med adressen: http://www.ledpro.se Jag kommer beställa ledpaneler kan annars ha dem i taket. Tänkte bli av med all annan onödig elförbrukning. har en halogenlampa som drar 70 watt kan bytas med en LED i 10 watt, du får sju lampor på en i termer av elförbrukning ,
    Fungerar det även att koppla in solceller som driver exempelvis fyra fem ledpaneler och hur mycket många solcellspaneler krävs för att driva det hela? Någon som kan något om solceller. Hittade en sida på nätet en allmänn info som solceller och solcellspaket som det kallas när man köper hela kitten så att säga. Någon som har kunskap om solceller?

Tacksam för svar.

Liknande ämnen

1. Fasadbelysning LED
    Av Jen i forum Belysning
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-10-01, 22:Oct
  2. LED-belysning i hela huset?
    Av Malin i forum Belysning
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2014-08-26, 03:Aug
  3. LED-lampor är här för att stanna
    Av Johan67 i forum Belysning