Resultat 1 till 2 av 2

Standard Renoverar trapp - tips på "snygga spikar"

Hej vi håller på och renoverar vår trapp och har tänkt göra det med hjälp av klick golv och sockel i samma färg från Ikea. Vi har tänkt lägga lim på steget men hur vi ska få fast sockeln/listen fram utan stora fula spikar skulle jag vilja ha tips på. Någon som vet några snygga spik eller liknande eller något sätt som gör att listen fram sätts dit utan spik?(pluggar/lim)

Mvh

Standard Limma

Jag renoverade min trapp med att limma klickgolv i ek 7mm. Sedan limmade jag golvsockel i ek i fram och bakkant som jag hade planhyvlat baksidan på . Blev både billigt och bättre än de färdiga renovingskiten som erbjuds. Arbetskrävande och jag kunde göra 2 steg per dag. Limknektar för sockel och stenplattor som tyngder för golvet behövdes för att det skulle sitta ordentligt. Inga spikar eller skruvar behövdes ej heller att skära bort befintligt golvmatta som stegen var prydda med utan limmade direkt på mattan. Har nu suttit i 4 år utan problem. Jobbigt men snyggt blev det. Det svåra var att klyva golvet så man fick en fin kant. Krävdes en rejäl byggsåg. Limmet jag använde var sättlim från Clas Ohlsson.

Liknande ämnen

1. "Mögelråd" önskas
    Av Benke2 i forum Fukt, radon & mögel
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-11-06, 18:Nov
  2. Regler för "Fråga hustillverkaren"
    Av Admin i forum Fråga hustillverkaren
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 08:Mar
  3. Pressat trä med profil av "riktigt" trä
    Av Yngve Örum i forum Byggmaterial & byggteknik
    Svar: 2