Behöver råd eller tips angående innemiljön. Sen några månader tillbaka har problem med luften inomhus. Det svider/kliar i hårbotten och på händer och jag får rodnad i ansiktet. Tror att jag egentligen känt av detta lite under flera år men av nån anledning har det blivit mycket värre senaste tiden. Bor i ett hus från andra halvan av 60 talet med hel källare. Det är i källaren det känns som värst men också en trappa upp, särskilt där källartrappan kommer upp.

Tog hit en mögelhund för några månader sedan som gick igenom huset. Hunden gjorde tydliga markeringar på den del av källargolvet där vi hade träparkett (på en tunn platonmatta). Vi fick råd att ta bort parketten, vilket vi nu låtit göra och ersätt den med uppvärmt klinkergolv (gjort av hantverkare). Tyvärr känner jag ännu inte av någon riktig förbättring, men det kanske kommer så småningom? Det är nu ca en månad sedan det jobbet gjordes. Kan nämna att jag varit till läkare som säger att jag har atopiskt eksem. Har dock inte haft några problem tidigare och det är bara när jag är hemma som jag har besvär. Det är också bara jag i familjen som känner av detta.

Kan tillägga att vi inte haft några kända vattenskador i huset och inte heller någon mögellukt. Källaren är torr, hantverkarna som fixade den beskrev bottenplattan som snustorr.

Någon som har några idéer?