Hej alla.
Det här är ingen smutskastning av SMÅA utan bara upplevt kvalitetsbrist i deras leverans.
Vi (min sambo och jag) bestämde oss för att köpa ett nyckelfärdigt hus och föll för SMAA huset i Sköndal söder om Stockholm. Huset, ett 3-plans friliggande visningshus visade sin bästa sida. Ljusa välmålade ytor med ett blänkande ekgolv och ljus fin putsad fasad.
Vi slog till, Glada med drömmar i blicken klev vi in på SMÅA huvudkontor och skrev kontrakt. 5,9 miljoner fattigare men ack så glada började vi planera vart alla saker skulle stå, vart barnen skulle sova och hur underbart vårt nya stora sovrum skulle bli.
Vi blev kallade till en sk. förbesiktning och där, mitt i denna började drömmen förvandlas sakta till en resa i förtvivlan och tråkigheter. Vår första tanke var, det ser ut så här innan de är klara, eller??? Ska verkligen väggen luta åt det hållet?, Jag som är utbildad målare med 25 års erfarenhet kände hur nackhåren reste dig. Det här kommer inte att bli bra tänkte jag. Efter ett antal samtal med kvalitetsansvarig för bygget, besiktningsmannen för allt samt lagbas och diverse hantverkare så var vi helt utfrusna. Vi fick kallelse till resterande besiktningar skickade till felstavade mailadresser, Punkter på åtgärdslistan försvann. Golv var skadade, osv. Det finns ett stor antal punkter att ta upp (80 punkter kvarstår ännu) men det känns onödigt.
Historien är ännu inte slut men genom detta inlägg vill jag bara göra alla uppmärksamma att SMÅA har en annan fasad än den nyputsade fasaden vi blev lovade. Så. var försiktiga där ute.
Lycka till i ert letande
//M