Resultat 1 till 4 av 4

Question Frusen Vattenburen golvärme

Nu har det gått så att golvvärmen har frusit i garaget, brukar se till att det åtminstone hålls plusgradigt i garaget men nu har det varit mellan -15 och -32 'c snart 2 veckor ute och jag har inte varit i garaget förrän idag, då jag märkte att det kändes kallt där, temperaturmätaren visade -8 grader. Frågan lyder: Hur får man golvslingan att tida upp utan att skada röret, eller ska jag bara vrida av golvvärmen till garaget ( vänta på sommaren ) och hoppas att det inte frysit sönder??

Reg.datum
    b 2011

Standard

Oj oj oj, vilken rysare! Du kan prova med att sätta in en värmefläkt (modell 2 kw byggfläkt) och värma upp garaget till åtminstone 15 +grader. Om det gör att vattenslingorna tinar upp, beror helt på hur bra isolerad plattan är. Normalt brukar man blanda vattnet med någon form av glykol - för att undvika att råka ut för samma problem som du har just nu. I bästa fall är slingan inte sönderfrusen....i sämsta fall, blir det väldigt dyrt att reparera slingan om den är fryssprucken på mer än ett ställe.

Standard

Ja det där är hemskt... Följ Tyresös råd..... Lagom upptining är oftast det bästa..
    Påminner mig om att jag måste in och kolla till grannkåken.....
    Om man skiter i var man är, då kan man ju aldrig vara vilse!

Standard

Vill man ha lite snabbare upptining bör man kunna hyra eller köpa en såkallad dieselkanon.

Liknande ämnen

1. Vattenburen golvvärme
    Av Larssa i forum Golvvärme
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 09:Mar
  2. Vattenburen värme
    Av Rune Karlsson i forum Golvvärme
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 11:Nov
  3. Ger golvärme torrare källare?
    Av Tor i forum Golvvärme
    Svar: 2