Resultat 1 till 2 av 2

Question Vad kostar det att ha ett hus stående?

Ponera att jag köper ett hus för mellan 200.000-300.000 någonstans i Jämtland, tex norr om Östersund (inte de riktigt populära turistområdena alltså). Jag betalar för huset kontant, så några lån blir det inte tal om. Vi säger att huset är på ca 100 kvadrat, och tomten på ca 4000 kvadrat.

Ponera vidare att jag bara bor i huset vissa perioder varje år. Kanske sammanlagt 2 till 4 månader per år. Ibland mer, ibland mindre. Vad kommer huset att kosta när det bara står där under de 8 till 10 månaderna som det inte används? Vad jag vet måste man betala el, fastighetsskatt och försäkring. Ungefär, i stora drag, hur mycket blir det per år om jag inte skulle vara i huset alls på ett helt år? Är det förutom dessa kostnader någon annan utgift som tillkommer?

Tacksam för svar!

/S

Standard

Är det ett fristående hus där du har eget vatten och avlopp? Annars tillkommer kostnader för dessa. En viktigt kostnadspost är ju elen, har du tänkt ha huset uppvärmt, eller ha någon värme alls i huset när du är där? Antar att du tänker spendera somrarna där uppe. Kostnaderna beror ju även på när på året du är där... snöröjning och liknande, sophämtning...
    Mats Claesson

Liknande ämnen

1. Vad kostar bergvärme
    Av Bonaparte i forum Värmepumpar
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 06:Dec
  2. Lagfart & Pantbrev, vad är det?
    Av Tina1969 i forum Ekonomi
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 21:Mar
  3. Elpris - vad består det av?
    Av Aggen i forum El