Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Parkett fukt

Question Parkett fukt

Hej!
    Kan tyckas som en tämligen liten fråga men jag har verkligen ingen koll på det här med golv. Vi har lackar parkettgolv från 2003. pga diverse olyckor med husdjuren med vatten inblandat har det på flera ställen blivit mörkare i skarvarna mellan delarna av parketten. Det är som att trät spruckit lite, lite grann precis i skarvarna. Är detta något som fixas med en slipning av golvet och omlackering? Kan det mörka torka upp av sig själv efter ett tag så man kan lacka litegrann bara precis i springorna så inte lite vattenspill skulle kunna ta sig in? Är väldigt tacksam för svar då jag planerar att flytta och antar att jag kommer bli ersättningsskyldig för detta. Vad kostar det på ett ungefär att slipa och lacka ca 50 m2?

Reg.datum
    b 2011

Standard

Blanda fint sågspån med trälim (som blir genomskinligt när det torkat). Använd blandningen till att spackla alla sprickor i parketten. Torka rent runt sprickorna - klart! Så enkelt åtgärdar du det. Så gjorde golvsliparfirman med vår parkett när den skulle slipas - man måste veta var sprickorna har varit och man måste dessutom titta väldigt noggrannt för att överhuvudtaget se lagningen. m2-kostnaden för slipa/lacka parkettgolv kommer jag inte ihåg (många år sedan vi gjorde det), men det var väldigt prisvärt - parketten ser ju helt ny ut efteråt.

Liknande ämnen

1. Små repor i parkett
    Av Poneks01 i forum Golv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-21, 01:Sep
  2. Parkett i trappa
    Av Robertsson i forum Byggmaterial & byggteknik
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-22, 11:Dec
  3. Repor i parkett
    Av garfield i forum Golv
    Svar: 3