Resultat 1 till 3 av 3

Standard inga svar ifrån mäklaren

Hej,

Vi ska sälja tomt och fritidshus, och har skrivit kontrakt med en mäklare. Visning ska ske på söndag. Idag är det tisdag, och det står fortfarande ingeting på hemnet (eller på mäklarens sajt) om visningen. Jag har mailat mäklaren 2 gånger för att fraga om det (väldigt snällt), men inte fått något svar.

Det intressanta är att vi har en konkurrent som ska ha visning på samma dag. Det säljs ytterst lite i det här området, och att ha två hus på marknaden är väldigt ovanligt. På konkurrentens sida står det mycket tydligt när visningen ska hålla hus, hur man kommer dit (båt, eller sjötaxi), mm.

Mäklaren får väldigt bra arvode, och jag vet att det är komplicerat att sälja så långt ut i skärgården - jag nekar inte ersättning, men det borjar kännas lite snopet. I fredags kom våran fastighet ut på hemnet. Beskrivningen på hemnet är väldigt kort - när jag jämför den med beskrivningen på mäklarens sajt så ser man att den måste ha blivit avklippt... Copy and Paste, men mäklaren kollade inte så noga för att se till att allt blev med.

Känns som om vår mäklare litar på att få spekulanter från den andra visningen. Jag är lite less på att inte ha fått svar. Vad tycker ni?

Tack!
    Anna Maria

Standard

Hej...
    Det kan ju vara så att mäklaren i första hand vänder sig till utländska köpare.... Isf har han säkert skrivit allt i dom intressesidor.

I annat fall... har man en unik eller svårsåld fastighet så ska man alltid ta ett mera känt mäklarbolag....

Mitt råd är att du om du inte får något svar alls, att du tar kontakt med mäklarsamfundet och frågar vad det är för tjomme, och vad du kan göra.....
    En kund ska vara nöjd och inget annat..

Standard

Hej, och tack för ditt svar.

Det är ett välkänt mäklarbolag, och mäklaren äger branschen. Skulle nog ha varit bättre att höra att dom hade ingen tid for oss istället for att fortsatta såhär. Det är väl inte för mycket att förvänta sej att folk svarar email eller ringer tillbaka? Känns dumt att behöva jaga ner mäklaren.

MVH,
    AM

Liknande ämnen

1. Fundering kring bolån.. Svar önskas snarast!
    Av Dottemannen i forum Ekonomi
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 06:Jul
  2. Inga glödlampor från 2010..
    Av N-O i forum Belysning
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2008-12-15, 08:Dec
  3. Pruta hos mäklaren!
    Av Peter i forum Mäklare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 21:Feb

Behörigheter för att posta