Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 21 till 40 av 97

Standard

Svedberg: Då ligger inte jag så dåligt i arvode då med min allfixarfirma.... 340+ moms plus bil 18.50/mil, + tid i bilen... I övrigt är ALLTID första besöket gratis, inga offertavgifter heller...

Standard

Men har inte GG reggat sig på hus.se än?

Standard Hej igen

Tack för välkomnandet jag måste få tacka tyresö för sin sistatråd i ett annat forum när han va biljett klippare
    Det va bland det bästa jag läst
    mvh tille

Reg.datum
    b 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av tille Visa inlägg
    Tack för välkomnandet jag måste få tacka tyresö för sin sistatråd i ett annat forum när han va biljett klippare
    Det va bland det bästa jag läst
    mvh tille

Hahaha, ja man är ju en allkonstnär som kan det mesta om det behövs - och i det andra forumet var man ju tvungen att jobba som biljettklippare i tunnelbanan för att inte riskera att bli avstängd när man förmedlade yrkesproffesionell byggkunskap i sina inlägg.

Men att GG inte har åkt ut, är ju något utanför normen på det forumet.

Reg.datum
    b 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Swedberg Visa inlägg
    Hej och välkommen Tille!

Ser att du gg och paul för en rätt ojämn kamp om timdebiteringen. Marre gör det väldigt enkelt för sig att peta bort obekväma medlemmar som ifrågasätter hennes fantastiska uttalanden. Måste säga att det är förvånande att gg har klarat sig hittills.
    Jag har opererat mitt knä och är hemma den här veckan så jag har haft tid att ta kontakt med Jens Hoffmann som är VD på Dipart och är en skapligt stor byggfirma i Stockholm. Han har stuckit ut hakan ordentligt och åker tom och jagar oseriösa byggföretagare. Han var med i kvällsöppet det programmet som var efter det första programmet "fuskbyggarna".
    Så här skriver han då jag frågade om dessa 225:-/ tim. Jag har frågat Jens och det är ok att publicera hans mail. Han har säkert rätt i tipset han ger mig, att lämna den privata marknaden.

Hej Thomas

Vi har en självkostnad enbart för en gubbe på 285kr/timme. Till det kommer all overhead, försäkringar etc….

Ut till kund måste vi ha 375kr/timme plus ersättning för bil exklusive moms. Men då är det ett proffs som kommer med all utbildning i bagaget och bilen full av den utrustning jobbet kräver. Dessutom är han stöttad av en kompetent arbetsledare.

Med den här debiteringen hoppas vi när året är slut få över 5%.

Min stora rekommendation till dig är att sluta jobba mot privatpersoner.

Det är en kamp som du inte kan vinna och det är väldigt svårt att få något över.

225kronor i timmen är fullständigt orealistiskt. På alla sätt.

Hör gärna av dig igen.

Jens Hoffmann

Absolut inte orealistiskt! Den här Bobcat-föraren t.ex, han fakturerar 225 kr/tim inkl moms. Trots det så är han nästan överbetald.

http://www.youtube.com/watch?v=7oLaq...eature=related

Reg.datum
    b 2011

Standard

Hantverkarna till dom här byggprojekten fakturerade inte heller mer än 225 kr/tim inkl moms.

http://www.youtube.com/watch?v=AK4Ax...eature=related

Standard

Hej och välkommen Tille!

Ser att du gg och paul för en rätt ojämn kamp om timdebiteringen. Marre gör det väldigt enkelt för sig att peta bort obekväma medlemmar som ifrågasätter hennes fantastiska uttalanden. Måste säga att det är förvånande att gg har klarat sig hittills.
    Jag har opererat mitt knä och är hemma den här veckan så jag har haft tid att ta kontakt med Jens Hoffmann som är VD på Dipart och är en skapligt stor byggfirma i Stockholm. Han har stuckit ut hakan ordentligt och åker tom och jagar oseriösa byggföretagare. Han var med i kvällsöppet det programmet som var efter det första programmet "fuskbyggarna".
    Så här skriver han då jag frågade om dessa 225:-/ tim. Jag har frågat Jens och det är ok att publicera hans mail. Han har säkert rätt i tipset han ger mig, att lämna den privata marknaden.

Hej Thomas

Vi har en självkostnad enbart för en gubbe på 285kr/timme. Till det kommer all overhead, försäkringar etc….

Ut till kund måste vi ha 375kr/timme plus ersättning för bil exklusive moms. Men då är det ett proffs som kommer med all utbildning i bagaget och bilen full av den utrustning jobbet kräver. Dessutom är han stöttad av en kompetent arbetsledare.

Med den här debiteringen hoppas vi när året är slut få över 5%.

Min stora rekommendation till dig är att sluta jobba mot privatpersoner.

Det är en kamp som du inte kan vinna och det är väldigt svårt att få något över.

225kronor i timmen är fullständigt orealistiskt. På alla sätt.

Hör gärna av dig igen.

Jens Hoffmann
    Opererat knäet och är hemma... är du klen eller...

Är det titthålsoperation då eller ?
    Jag tog själv vänstra knäet innan jul och höger nu för två veckor sedan men tyvärr har jag varit tvungen att jobba och det är ju nog inte det bästa... men dock blir det kanske bra om det får gå någon vecka...

Jens har ju helt rätt i sitt inlägg och det är ju det jag har sagt hela tiden också men vissa människor i det andra forumet har ju inte alla läsken i backen och hissen går inte ända upp när man försöker förkara för dem heller...

Dock är där ännu ingen som nappat på mitt erbjudande om att jag hyr in dem för 180:-/tim...undrar varför

TYRESÖ: Dina filmklipp är underbara... haha

Standard

Hantverkarna till dom här byggprojekten fakturerade inte heller mer än 225 kr/tim inkl moms.

http://www.youtube.com/watch?v=AK4Ax...eature=related
    Hahaha..bankomaten 2 meter över mark är ju priceless!

Reg.datum
    b 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gurkan Visa inlägg
    Hahaha..bankomaten 2 meter över mark är ju priceless!
    Hahaha, jo men hantverkarna tog ju i gengälld inte så mycket betalt heller....

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tyresö Visa inlägg
    Hahaha, jo men hantverkarna tog ju i gengälld inte så mycket betalt heller....
    Antagligen inte mer än 180:-/tim i alla fall...

Standard

Citat Ursprungligen postat av Paul-Staffanstorp Visa inlägg
    Opererat knäet och är hemma... är du klen eller...

Är det titthålsoperation då eller ?
    Jag tog själv vänstra knäet innan jul och höger nu för två veckor sedan men tyvärr har jag varit tvungen att jobba och det är ju nog inte det bästa... men dock blir det kanske bra om det får gå någon vecka...

Jens har ju helt rätt i sitt inlägg och det är ju det jag har sagt hela tiden också men vissa människor i det andra forumet har ju inte alla läsken i backen och hissen går inte ända upp när man försöker förkara för dem heller...

Dock är där ännu ingen som nappat på mitt erbjudande om att jag hyr in dem för 180:-/tim...undrar varför

TYRESÖ: Dina filmklipp är underbara... haha
    Skulle vara med och montera kök på äntligen hemma mässan månd-tisdag men det var kört, tur att jag har kollegor som orkade jobba kvällar . Jag har inte varit sjukskriven sen jag var anställd -93 och jag tror jag har 100- 200:- om dagen, så nu kanske tom Marre tycker att jag är OK.
    Det är menisken jag opererat med tittuthål, innebandy!!
    MH har prutat lite till ser jag och klarar sig på 200 inklusive ha ha. Tror det var länge sen jag mötte en sån lögnare. Ännu en som inte har nån film i kameran. Lyset är tänt men det är ingen hemma.
    Senast redigerat av Swedberg den 2011-02-18 klockan 06:Feb.

Reg.datum
    b 2011

Standard

Den där MH borde skaffa sej en elak fru så hon kan mätta hans enorma tjafsbehov.

Hans argument är lika "genomtänkta" som mina döttrars tjafsargument var i tonåren - dvs ju mer man tjafsar ju troligare är det att man kan ändra på naturlagarna.

MH borde uppfinna ett datorsspel, motsvarande "Zimcity", fast hans dataspel ska gå ut på att driva företag. Jag är helt säker på att redan när dom första fakturorna börjar komma in så förlorar man några liv. När sen revisorn meddelar vilket F-skatte och momsbelopp som ska betalas, då blinkar hela datorskärmen: GAME OVER.

Fast så blir det bara när man spelar med 225 kr/tim inkl moms.

Standard

Skulle vara med och montera kök på äntligen hemma mässan månd-tisdag men det var kört, tur att jag har kollegor som orkade jobba kvällar . Jag har inte varit sjukskriven sen jag var anställd -93 och jag tror jag har 100- 200:- om dagen, så nu kanske tom Marre tycker att jag är OK.
    Det är menisken jag opererat med tittuthål, innebandy!!
    MH har prutat lite till ser jag och klarar sig på 200 inklusive ha ha. Tror det var länge sen jag mötte en sån lögnare. Ännu en som inte har nån film i kameran. Lyset är tänt men det är ingen hemma.
    En till här som gjort titthål denna veckan

Mycket ont ännu men idag kan jag i alla fall stå på benet igen.

Den där MH borde skaffa sej en elak fru så hon kan mätta hans enorma tjafsbehov.

Hans argument är lika "genomtänkta" som mina döttrars tjafsargument var i tonåren - dvs ju mer man tjafsar ju troligare är det att man kan ändra på naturlagarna.

MH borde uppfinna ett datorsspel, motsvarande "Zimcity", fast hans dataspel ska gå ut på att driva företag. Jag är helt säker på att redan när dom första fakturorna börjar komma in så förlorar man några liv. När sen revisorn meddelar vilket F-skatte och momsbelopp som ska betalas, då blinkar hela datorskärmen: GAME OVER.

Fast så blir det bara när man spelar med 225 kr/tim inkl moms.

Insert coin to extended play

Standard

Hoppas Benjamin/ Nimajneb (inte min bästa kompis), MH med fler från bh är med i den svenska black out och får vara med om det här

http://www.youtube.com/watch?v=LsnToPOPY7c

Reg.datum
    b 2011

Standard

Hoppas Benjamin/ Nimajneb (inte min bästa kompis), MH med fler från bh är med i den svenska black out och får vara med om det här

http://www.youtube.com/watch?v=LsnToPOPY7c
    Det håller dom ju på med i varje inlägg dom gör - enda skillnaden är att dom tycker om att göra det för då visar dom ju hur hantverkare/företagare-fientliga dom är - precis som deras chefsmoderator vill ha det.

Standard

Det håller dom ju på med i varje inlägg dom gör - enda skillnaden är att dom tycker om att göra det för då visar dom ju hur hantverkare/företagare-fientliga dom är - precis som deras chefsmoderator vill ha det.
    Hehe skulle precis skriva att "Är inte Nimajneb en riktigt r*vslickare" och så kollade jag din video.

Standard hej

Benjamin kan ju pigga upp lite men MH pauls nya kompis han tar priset
    Mvh Tille

Standard

Citat Ursprungligen postat av tille Visa inlägg
    Benjamin kan ju pigga upp lite men MH pauls nya kompis han tar priset
    Mvh Tille
    Han är ju en riktigt märklig människa som inte har koll på någonting verkar det som...

Hur han kan driva eget företag är för mig en stor stor gåta...

Benjamin behöver just nu hjälp att ta bort en snickerilucka från en integrerad diskmaskin...
    Jag kanske ska erbjuda mina tjänster för 395:-/tim +moms plus körersättning och lite påslag för slitage av skruvdragaren...
    OBS: Skämt !!! (Kanske ska tilläggas)
    Senast redigerat av Paul-Staffanstorp den 2011-02-18 klockan 16:Feb. Anledning: Förbättrade ordval. ;)

Standard

Sluta nu pojkar att sänka er till en så låg nivå öppet..... vem som helst kan ju gå in här och läsa....
    Att vi har gått över hit kan ju göra att det har blivit värsta löpelden med andra BH,are som går hit för att läsa och få råd...
    Uppträd korrekt... Dvs med PM ....

Standard

Du har så rätt shaken... nu skärper vi oss....

Liknande ämnen

1. Gör inte som jag!
    Av Peter i forum Kök
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-03-05, 10:Mar
  2. Hur tänder jag kaminen?
    Av Wilma i forum Kaminer, kakelugnar & biobränsle
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 08:Oct
  3. Ny uppdelning i forumet
    Av Puttel i forum Hus.se
    Svar: 0