Resultat 1 till 8 av 8
    Reg.datum
    b 2011

Standard Hålla byggbudget....

Hur många av er som har slutfört ett byggprojekt, har hållt er inom den tänkta budgeten? Jag kan meddela att jag spräcker varenda byggprojekt-budget, ungefär halvvägs in i projektet. Jag gissar att ni flesta är likadana optimister som mej, men finns det någon som hållt sin förutbestämda budget?

Standard

Värstingen i våra trakter var nog -89 när vi skulle ha ett visst hotell klart i vår lilla stad.... Det var budgeterat med 35 miljoner... (Vilket var en svindlande byggsumma då)....
    dom slutade räkna när 70 milj hade passerat....

Vi hade en sån enorm tidsbrist, alla jobbade dygnet runt dom sista veckorna, vi förhandlade till oss 4 ggr betalning, samt att företaget fick ta in gråjobbare från Danmark för att klara bygget....

men visst, som privatperson har jag nog aldrig heller lyckats med min egen byggbudget, samt att jag är nog lite av tidsoptimist...
    Om man skiter i var man är, då kan man ju aldrig vara vilse!

Reg.datum
    b 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Milkshaken Visa inlägg
    men visst, som privatperson har jag nog aldrig heller lyckats med min egen byggbudget, samt att jag är nog lite av tidsoptimist...
    Jodå, tidsoptimist....Jag har börjat dubbla tiden när jag ska göra en tidskalkyl på byggprojekten på tomten - trots det så spräcker jag tidsberäkningen.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tyresö Visa inlägg
    Jodå, tidsoptimist....Jag har börjat dubbla tiden när jag ska göra en tidskalkyl på byggprojekten på tomten - trots det så spräcker jag tidsberäkningen.
    hehe, så långt hoppas jag inte att jag behöver gå så jag måste dubbla tiden...
    Om man skiter i var man är, då kan man ju aldrig vara vilse!

Reg.datum
    b 2011

Standard

Egentligen så borde jag ju kunna göra en väldigt exakt tidskalkyl på hemmafixarjobben pga jag gör ju väldigt mycket såna beräkningar i mitt företag, när jag ska räkna på jobb jag ger offerter till. Skillnaden är att när jag gör hemmafixarjobb, så jobbar jag med ett helt annat tempo än vad jag gör i mitt vardagliga jobb.

Standard Hej

Min kunniga o erfarne far säger att det blir dubbelt så dyrt o tar tre gånger så lång tid som man räknat med
    Men man bli nöjd
    Mvh tille

Reg.datum
    b 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av tille Visa inlägg
    Min kunniga o erfarne far säger att det blir dubbelt så dyrt o tar tre gånger så lång tid som man räknat med
    Men man bli nöjd
    Mvh tille
    Jag hörde en annan variant på det talessättet, när jag var ung och anställd på ett företag. Vi satt allihopa med chefen och diskuterade om vi skulle ta med våra fruar till julfesten som företaget bjöd på, då reste sej en av dom gamla gubbarna upp och sa högt och tydligt:

"i He#¤e att kärringen ska med på festen, det blir dubbelt så dyrt och hälften så roligt!"

Standard

Mitt problem brukar vara att när jag har nått ett del mål och gjort det både snabbare och billigare än tänkt så blir jag så glad att jag kastar mej på nästa del och samtidigt köper något som jag inte skulle ha gjort, vilket gör att det alltid blir dyrare än det skulle behöva bli.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare