Resultat 1 till 2 av 2

Standard inbrottssäkra tips?

Ja, så börjar redan kvällarna bli mörkare och snart kommer jag att flytta in mot staden igen... sommarhuset står tomt då i alla fall under veckorna. Förra vintern skedde en hel del inbrott i området. mitt hus klarade sig. men jag funderar på det där med säkerhet och lås etc. finns det någon som har några bra tips på lås eller anordningar som håller bovarna borta lite extra, men som inte är så faslans dyra?

Standard

finns det någon som kan se till huset när du är borta. troligen är det det absolut säkraste sättet att hålla bovarna borta. Låta någon ställa bil på uppfarten, tända ljus och låta det se ut som någon är där, även om så inte är falle.t
    det kan givetvis vara svårt vid sommarhus, men om tjuvarna har tillräckligt med tid stoppar inget larm eller lås dem alls. ALternativet är väl ett dyrt larm som går till larmcentral. själv hinner man knappast ut på den tiden osom tjuvarna är kvar - och vill man verkligen hinna???
    LÄnsa också huset själv på de föremål som du vill ha kvar. det går ju att gömma någonstans kanske om det är skrymmande... som i källaren eller hos en granne som är på plats?????

Liknande ämnen

1. Tips på KA i Partille/Göteborg?
    Av Mikael77 i forum Besiktning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-25, 21:Jul
  2. Tips våtrumsmatta
    Av Fidde i forum Badrum
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 06:Dec
  3. Tips på duktig KA i Göteborgsområdet?
    Av REBMIC i forum Bygga hus & hustillverkare
    Senaste inlägg: 2009-10-07, 14:Oct
  4. Sänggavel, tips?
    Av H-P i forum Inredning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 18:Apr
  5. Tips relaxrum
    Av Carin i forum Inredning
    Senaste inlägg: 2009-01-18, 21:Jan

Behörigheter för att posta