Resultat 1 till 5 av 5

Standard Skillnad med Feng shui

Är det någon här som har erfarenhet av att inreda efter Feng shui? Blir det någon skillnad? En av de ting jag hört ryktas om mest är att sömnen blir mycket bättre om sängen står i ett visst läge. VIlket läge är det? och blir det verkligen någon skillnad?
    Står inför en större ommöblering efter en renovering och funderar på om det är värt att prova.
    Om någon har ett bra lästips på nätet tas det också tacksamt emot, så att jag kan läsa in mig lite mer på begreppen och tänket.

Reg.datum
    b 2008

Standard

Jag har aldrig provat detta och känner ingen som gjort det men jag måste erkänna att jag inte tror det minsta på detta. Jag kanske är lite trög men jag har svårt att förstå att man kan sova bättre genom att ställa sängen i ett visst läge!?
    Nä det är inget för mig men kanske är det lite placebo-effekt över detta, tror man tillräckligt på det så sover man faktiskt bättre också och då är det ju bara att köra

Standard

Jag har flera bekanta som i vilket fall som helst läst om detta och försökt att åtminstone påverka sängens placering vid renoveringar och möblering av rum. De påstår att det fungerar, och inte minst ger tydligen feng shui en bra metod för att bygga upp ett harmoniskt hem. Det handlar om jag förstår det rätt om energifält och hur vi ska hamna i rätt flöden för att inte urlakas, utan laddas med energi.
    Jag minns även ett hus som var placerat efter konstens alla regler, både vad gäller elektromagnetism och hur rummen hade placerats. om de boende där är mer lyckliga och harmoniska än andra har jag ingen aning om.
    Däremot vet jag att det finns mängder med böcker och litteratur inom området.
    Lycka till med ommöbleringen.

Standard

Jag har aldrig provat men är mycket nyfiken på om det verkligen hjälper! Vad är det som ska "hända" med en mer specifikt? =/

Reg.datum
    b 2011

Standard

Varför ens svara på ett inlägg som är 2,5 år gammalt? Ingen gör väl ett inlägg och övervakar sitt inlägg i 2,5 år?

Liknande ämnen

1. Skillnad på köpekontrakt och köpebrev?
    Av Bart i forum Köpa & sälja hus
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-12-23, 20:Dec
  2. Panasonic värmepumpar skillnad
    Av RolleR i forum Värmepumpar
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-02-19, 18:Feb
  3. Feng Shui
    Av Husmusen i forum Inredningsstilar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 23:Nov
  4. Uppvärmning med pellets