Resultat 1 till 5 av 5

Standard Segel på altan

Hej!
    Är det någon som har några års erfarenhet av det där med segel som sol- och regnskydd på altan? Funderar på att ha det som en lösning, men vill gärna veta hur bra det håller. Finns andra roliga, snygga och trevliga alternativ förutom ett regelrätt tak?
    Tacksam för inspiration.

Standard

Vi hade en segelduk över vår altan förra sommaren. Vi fäste två ändar i huset och den tredje i en stolpe utan för altanen. Den höll exakt en sommar sedan hade vind och väder gjort slut på den

I år har vi istället köpt en vattenavvisande markis som är tänkt att skydda oss från regn. Har precis installerat den och det ser bra ut än så länge.

Standard

Vi har också haft en segelduk under ett par år och det fungerar under en begränsad tid och är ett ganska billigt alternativ.

Nu har vi dock en paviljong istället som jag tycker både är snyggare och bättre. Jag har dock tjatat på min man ett tag nu att vi ska bygga riktigt tak över den delen av altanen där paviljongen står men vi får väl se om det händer något.

Standard

Jag har riktigt tak över min altan, och har hört av grannar att det är dålig kvalitet i segelduksalternativet. Undrar om det inte mest blev en hit för att det förekom i ett visst byggaom-program? :-)

Standard

Tycker ofta att man får vara lite skeptisk till de förslag som de kommer med på dessa renoveringsprogram som är så populära. De håller inte alltid så bra, mest snyggt så länge kameran är igång....

Liknande ämnen

1. Bygglov för Altan
    Av Sermik i forum Bygglov
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-03, 06:Nov
  2. Klinkers på öppen altan utomhus
    Av TOS i forum Golv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-04-05, 10:Apr
  3. trappa altan brygga
    Av baddan i forum Byggmaterial & byggteknik
    Svar: 0