Resultat 1 till 3 av 3

Standard Täta isolerglasfönster+

Hej!
    Har isolerglasfönster som inte längre är täta i mellanskiktet.
    Går detta att laga eller måste jag byta?
    De är rätt stora fönster, så jag misstänker att ett byte blir en stor kostnad.
    Sedan undrar jag, om jag behöver byta, om det produceras bättre isolerglasfönster idag än för ca 20 år sedan, då jag misstänker att dessa fönster sattes in. Jag tycker 20 års hållbarhet på ett par fönster är lite i lägsta laget när allt utom isoler-finessen på fönstrena är helt hela och väl underhållna.

Reg.datum
    b 2009

Standard

Hej Torpägaren!
    Nej det går inte och är inte lönsamt att laga ett punkterat isolerfönster, som du märkt blir det kondens och smuts mellan fönstren och dess isoleringsförmåga minskar till nästan 0. Då är det fönster (glas)byte som gäller och med en ålder på 20 år finns det ingen garanti kvar.
    Om du menar att du behöver byta övriga helt fungerande fönster, ser jag ingen anledning till det, även om dina fönster har ett högre U värde än dagen så är det ändå marginellt, kostnaden för nya plus kostnaden för arbetsinsatsen kommer du aldrig att få igen på minskad energi användning.
    Leifjuno

Standard

SUck - ja det var det jag misstänkte då - att byte var det enda som gällde. Min andra undran var om jag skulle ha isolerglas i de nya - håller de nya modellerna bättre än de gamla? Annars vill jag nog inte ha det. Det passar inte in i huset hur som helst tycker jag då de är fel stil. Huset är gammalt och isolerglas känns för modernt helt enkelt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare