Resultat 1 till 3 av 3

Standard garanti på markarbete?

I höstas anlitade vi ett företag som hjälpte oss med allt arbete att lägga marksten på garageuppfarten, gångar, runt husgrunden,runt rabatter och även ett plattrad innanför kantstenen mot trottoaren. Nu när all snö har smält bort så ser plattraden utmed trottoaren ut som Dominoplattor, även plattraderna utmed rabatterna och vissa plattor i gångarna. Finns det någon viss tids garanti för plattläggning? När jag ringde företaget så menar han att han inte har skyldighet att återställa detta utan att ta extra betalt, men det vill jag inte godta! Vem har rätt?
    Anki Gustavsen

Standard

Jag vet inte exakt vilka garantier man kan förvänta sig på ett markarbete av det slaget som ni fått utfört men att det ska se ut så efter första vintern låter inte rimligt. Nu har vi iof haft en riktig vargavinter med stora snömängder så viss påverkan på murar och marksten kan man kanske förvänta sig.
    Men om ett företag känner en viss heder åt det jobbet de utför samt ett visst mått av kundvård så borde de i alla fall ta en diskussion om vem tar vad kostnadsmässigt.
    Det hade jag gjort i alla fall.

Reg.datum
    b 2009

Standard

Hej apopsi!
    Jag utgår från att du anlitat vitt arbetskraft och ett seriöst företag, om företaget utfört både projekteringsarbetet och anläggningsarbetet, (utgrävning, iläggning av makadam,komprimering, sättsand och plattläggning) är en garanti tid på 2 år vanligt, Ditt problem visar hur viktigt det är med skriftliga anbud och kontrakt, tyvärr är det många gånger svårt att få kunder och beställare att förstå detta innan problemen uppstår.
    Leifjuno

Liknande ämnen

1. Markarbete i Lerum?
    Av REBMIC i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-08-16, 08:Aug
  2. Garanti när tillverkare gått i konkurs?
    Av LeifHansson i forum Juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 23:Jan

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare