Resultat 1 till 3 av 3

Standard Dux säng, rimlig leveranstid?

Var inte på EM här i stan igår och kollade på sängar. Vi har planerat köpa en ny säng. Efter en del kollande fastnade vi för en Dux Axion dubbelsäng.

Tur i oturen erbjöd säljaren sig att ringa fabriken för att leveransinfo när hon knappade in beställningen.

Preliminärt Augusti 2010, alltså 5 månader! Jag tror det dröjde 2 minuter då var vi ute ur butiken .

För mej är det totalt orimligt att vänta nästan ett halvår på en möbel. Skulle ni kunna tänka er det? 3-4 veckor där går min gräns.

Standard

Det är helt orimligt att vänta så länge, jag upplever att möbeltillverkare generellt sett har extremt långa leveranstider. Det går snabbare att få en helt ny bil i dagens läge än en fin soffa eller säng...

Möbelindustrin behöver verkligen anpassa sin verksamhet efter kundens krav på leveranstid och de som inte gör det kommer att tappa försäljning precis som i det exemplet Thomas hade ovanför,
    Kanske blir det en konkurrent till Dux med bättre koll på sin verksamhet som istället får den ordern istället?

Standard

Jag har också alltid förundrats över de långa leveranstiderna på lite större möbler som ex.vis sängar.
    Den sista sängen vi köpte tror jag tog ungefär 10 veckor innan vi fick hem. De stora möbelfirmorna som EM borde ha koll ungefär på hur många av de olika sängarna de säljer av på ett år och planera inköpen därefter. De modeller de säljer ju mycket av ska ju alltid finnas i lager men jag det förmodligen aldrig så. Tror aldrig jag köpt någonting större än en stol som funnits i lager i en möbelaffär..
    Tacka vet jag IKEA, det finns det mesta nästan jämnt i lager i alla fall.

Liknande ämnen

1. Dyr eller billig säng?
    Av iprenhelene i forum Inredning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-02-08, 17:Feb

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare