Resultat 1 till 3 av 3

Standard Att tänka på med avtal för reparation av skorsten?

Och så var det dags - mullret tidigt om morgonen var soteld, lågorna sprutade ur skorstenen.
    Efter provtryckning konstaterades det att det finns sprickor i kanaler och skorstenen - det var bara ödets nyck att inte bjälklagren tagit eld

Nu har jag dealat och fixat en lokal reparatör som kommer hit imorgon bitti och sätter in rör och murar om stocken. Priset är vi överens om - men det kom vi fram till över telefon efter att han kollat material och gjort efterforskningar hos sotingsmästaren, så jag har det inte på papper än.

Vad bör jag tänka på att få ner på pränt mer än pris? Ansvarsbiten, tidsram, garanti? Finns det något standardavtal som jag kan referera till?

För att komplicera biten så kommer det att bli en affär mellan två juridiska personer - jag äger inte fastigheten själv eller som privatperson och kan därför inte hänvisa till några konsumentlagar.

Tankar och snabba svar mottages med tacksamhet!

Reg.datum
    b 2007

Standard

Jag fick 10års garanti på min skorstensrenovering...
    Men dom Drog den med nytt murbruk typ. Funkade bra..

Standard

Hej!

Konsumentverket, Villaägarnas Riksförbund och Sveriges Byggindustrier har tillsammans utarbetat ett enkelt formulär, "Hantverkarformuläret 09", som är avsett att kunna användas både när man begär in anbud och när man skriver ett slutgiltigt avtal. Detta formulär är avsett för reparationsarbeten och när man ska bygga om, alltså helt rätt för de flesta mindre förändringsprojekt i ett hus.

Du hittar formuläret här: http://www.konsumentverket.se/Docume...3%A4ret-09.doc

Lycka till!

Holger Wästlund

Liknande ämnen

1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-03-19, 12:Mar
  2. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-04-17, 09:Apr
  3. Enklaste tapeter att lyckas med
    Av Bearit i forum Måla & tapetsera
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-12, 13:Aug
  4. Reparation