Resultat 1 till 14 av 14

Standard Billig hemförsäkring?

Tittar även på försäkringar inför nybygget. Någon som har några tips kring att hitta billig hemförsäkring. Det finns så många att välja på det ingår olika saker i alla så det är inte helt lätt att välja.

Reg.datum
    b 2008

Standard

Lite tips:
    Jämför priser och villkor. Begär offerter från flera företag. Du kan ex.vis använda vår egna tjänst som du hittar här

Har du många försäkringar lönar det sig ofta att samla dem i ett bolag.

Lycka till!

Standard

Jag har en lite speciell situation då jag är inneboende hos en familj. Jag har ett avdelat utrymme med 2 rum i källaren på huset med en egen utgång. (Är stundet)
    Bör jag teckna hemförsäkring eller är det onödigt?

Standard

Jag har en lite speciell situation då jag är inneboende hos en familj. Jag har ett avdelat utrymme med 2 rum i källaren på huset med en egen utgång. (Är stundet)
    Bör jag teckna hemförsäkring eller är det onödigt?
    Ja det måste du faktiskt göra, om den som äger huset inte skriver med dig i sin försäkring men det är nog inte så vanligt att man gör.

Reg.datum
    b 2009

Standard

Hej Petteri!

Du ska kontakta ett försäkringsbolag och skaffa dig den information du behöver. Du behöver en hem försäkring, för att täcka ditt lösöre, vid inbrott, brand, i en hemförsäkring ingår oftast en såkallad drulleförsäkring som täcker mindre skadegörelse i hemmet som du eller dina gäster är orsak till, vidare har du dina elektronik prylar försäkrade varför du kan tacka nej till de tilläggs försäkringar som handeln alltid erbjuder vid inköp av ex. tv,daror.
    Vidare brukar det ingå överfallsförsäkring om du skulle åka på stryk och bli skadad, tandförsäkring etc. En försäkring behöver du alltså ha.
    Leifjuno

Standard

Appropå detta med hemförsäkring..det har ju som alla är rätt medvetna om nu snöat mycket i hela landet och det ligger ett kraftigt snötäcke på hus och garagetak. Till följd av detta har det ju varit rubriker om inrasade tak i lokaler. Jag bor västra götaland och har nog ungefär 60cm snödjup på taket nu.
    Frågan är vad som skulle hände om taket mot förmodan skulle rasa in...Ska man verkligen behöva riskera liv o hälsa o ge sig upp på taket för att skotta undan snön?
    Skulle man få ersättning från sitt försäkringsbolag för detta, vad tror ni?

Jag läste mig till att hus i mitt område ska tåla 150 kg / kvm. Frågan är hur stort snötäcke det motsvarar?

Standard

Man bör alltid ha en hemförsäkring + en olycksfallsförsäkring som grund i livet. En hemförsäkring blir sällan särskilt dyr om man har litet ägodeler (kallas lösöre på försäkringsmumbojumbo)

Standard

Själv har jag folksam och är nöjd med villkoren, men man bör ju också komma ihåg att försäkringsbolag är precis som banker: när man ska bli deras kund är allt rosor och moln men om olyckan skulle vara framme så kan det vara riktigt svårt att få tillbaka något. Räcker med att kolla på Plus med Sverker för att fatta det.

Standard

Mitt tips är att dra ut representanter för bolagen på plats och gå igenom hela försäkringsbiten och se vad totalen hamnar på.
    De kan då se huset och det kan ge fördelar vid en olycka. De går också om du vill igenom Bilar, gräsklippare, olycksfall och allt annat som kan tänkas behövas försäkras - barnen inte minst och hunden till och med kanske. Dessutom ger de tips på hur du kan sänka själva försäkringskostnaden - genom ett larm och om du får nedsättning på ersättning för att du saknar brandlarm och sådana saker. Det är superbra info att få, och ger en sund inblick i hur försäkringar fungerar.
    Det blir ju mängdrabatt också om man väljer ett enda bolag och så får man skriftliga offerter som det går att jämföra mellan för att hitta allra bästa lösningen - en enda aktör, eller flera.....
    Tänk på att kika noga på villkoren, känna efter om representanten verkar vara en bra person som kan hjälpa till vid behov och annat som kan påverka hur säker du egentligen blir när du väljer bolag - inte bara prislappen. Det är värt mycket i slutänden.

Standard

Hmmmm. Får erkänna att det här fick mig att tänka till lite. Är det någon som vet vilka som brukar ligga lågt på premien för fritidshus?

Reg.datum
    b 2011

Standard

Åtminstone en hyfsat purfärsk tråd på det här forumet - 3 år. Trots det totalt ointressant för både TS och alla oss andra.

Standard

Gå in på insplanet och kolla försäkringar. Vet inte om det är det billigaste alternativet, men det förbaskat smidigt!

Standard

Begära offerter och kika på flera alternativ är det bästa. Det finns även sajter för prisjämförelser har jag hört.

Standard

Tror att compricer.se att ett av de bästa ställena att jämföra hemförsäkringar och villaförsäkringar hos. Annars finns ju insplanet men de har jag inte testat.

Liknande ämnen

1. Uppsägning av hemförsäkring
    Av Janne F i forum Försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 16:Mar
  2. Billig vs. dyr toalett
    Av N!cklas i forum Badrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-08-20, 22:Aug

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar