Resultat 1 till 9 av 9

Standard Kökstrend svart kök..

Hej,
    Vi ska byta kök men är osäkra på vad vi ska välja för något. Många tillverkare har idag svarta kök som jag tycker är snyggt men är orolig för att det ska vara en fluga som försvinner snart och man tröttnar på det.
    Finns det någon här som har ett svart kök och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Standard

Svart i köket är mycket trendigt just nu.
    Ibland kan svart dock kännas lite hårt och för att lätta upp lite så använda en kombination med en ljus bänkskiva eller varför inte ett svart kök i kombination med rostfritt. Detta ger garanterat ett trendigt, och coolt kök.

Standard

Vi har svart kök...och efter ca tre veckor ångrade vi oss när vi såg alla fläckar som uppkommer på dem. Värst ser det ut på dagarna när solen lyser på. Visst är det snyggt i katalogerna och i varuhusen, men efter en vecka blir man ganska less. Vi har ekgolv, vita väggar, svarta stommar & vitvaror.. det är som om att kolla in i ett svart "hål" från hallen.

Gäst Gäst

Standard

Citat Ursprungligen postat av Jeenie Visa inlägg
    Hej,
    Vi ska byta kök men är osäkra på vad vi ska välja för något. Många tillverkare har idag svarta kök som jag tycker är snyggt men är orolig för att det ska vara en fluga som försvinner snart och man tröttnar på det.
    Finns det någon här som har ett svart kök och kan dela med sig av sina erfarenheter?
    Jag kan hålla med om att svarta kök ser snygga ut och ger ett exklusivt intryck. Jag tror det beror på hur inredningen ser ut i övrigt i hemmet om det blir bra eller inte. Kök är en plats som som vistas i varenda dag så man ska nog tänka till ett par gånger. Jag skulle absolut ta hjälp av en duktig arkitekt. Ett fint kök höjer värdet på huset.
    Vi flyttade in i vårt hus förra året och valde en tysk leverantör när vi bytte kök. Det blev ett vitt kök med svart granitskiva, köksö i mitten och siemensmaskiner. Det var nog det enda med bygget som fungerade som en dans. 4veckors levtid och köket sattes upp på en dag. Kan varmt rekomendera denna firma där både service och kvalitet stämmer. Vi var på Ikea, Kvik och många fler. Dyrare än Ikea men bättre pris än Kvik. Lycka till! (kokskollektion.se)

Standard

Jag har har gått o trånat efter ett kök från Ballingslöv som heter "City svart högblank".
    Det är så vansinnigt snyggt men hur upplevs högblanka kök i dagsljus egentligen?
    Ser man all smuts och fläckar väldigt väl?
    Jag vill ha ett svart kök så jag kan gladeligen göra rent det varje dag iof men min sambo har inte gett med sig än bara..

Standard

Vi har ett svart högblankt kök och trivs jättebra med det. I solljus så syns smutsen, det ska jag inte sticka under stol med men det är väl värt det ändå. Jag tror att smuts syns ganska väl för andra färger också så det är absolut ingenting som ska hindra en från att köpa det köket man vill ha!
    Vårt kök är från kitchn.

Gäst Gäst

Standard ha kvar ditt gammla kök!

Hej!
    Renoverade för ett tag sedan och tänkte precis som du... tänk om trenden inte håller i sig!
    Vi hade ett lite äldre ljust och fint kök och när vi bytte ut det mot det nya trendiga svarta så istället för att slänga det gammla så förvarar vi det i ett förråd vi har hyrt.. kostar inte så mycket och är värt det ifall man skulle vilja byta tillbaka inom snart framtid...

Om du inte har tillgång till ett förråd kan du ju alltid hyra det av något företag.

Standard

Jag tycker det är jättesnyggt med ett högblankt svart kök tillsammans med rostfria detaljer.
    Om jag hade haft råd hade jag inte tvekat att köpa ett sådant kök. Det ligger helt rätt i tiden också, man ser fler och fler svarta kök från kökstillverkarna. Det där med att det ska bli så smutsigt vet jag inte, har man en fin bil tar man hand om den..har man ett fint kök tar man hand om köket..

Standard

Jag skulle välja ett kök i en stil som passar med huset. Jag gillar lantliga kök och väljer det om det går, men andra väljer annat. SMaken är ju som baken. Om det passar med svart kök, är beredd att ha en trasa till hands mot fläckar och verkligen vill ha det - så kör på det! Det enda tipset jag skulle ge är att tänka igenom saken ordentligt innan bara. Ett kök är ju ganska så dyrt att byta, även om det går att byta luckor om man tröttnar. Lycka till med köket!

Liknande ämnen

1. Nytt kök
    Av Adams son i forum Kök
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-03-17, 05:Mar
  2. Måla svart innertak
    Av AnnaM i forum Måla & tapetsera
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-25, 10:Mar
  3. Kallskafferi i kök.
    Av Linda i forum Kök
    Svar: 3