Resultat 1 till 4 av 4

Standard Radiatorvred eller termostat radiatorventiler ?

Jag kan inte bestämma mig om jag ska sätta en nya radiatorventiler med termostat eller utan i mitt hus.
    Mina termostat radiatorventiler funkar väldigt dåligt idag, ventilerna sätter igen sig i ventilhuset ex.vis. Så jag vill gärna höra era erfarenheter vad det gäller detta Gärna också tips på fabrikat/modeller som är bra.

Standard

Det är helt klart bäst med termostatventiler,danfoss ra 2000 är ju ändå inte så lastgamla du behöver nog inte byta dom.Tyvärr så spelar det inte någon roll vilket märke du andvänder alla ventiler fastnar så där under sommarhalvåret när dom står i helt stängt läge,hyfsat nya som gamla.det man får göra är att lossa dom efter sommaren lossa den lilla piggen genom att dra den ut och in och kanske smörja med lite 5-56.

Standard

Är det verkligen bra med 5-56 rörmokaren? Sitter det inte någon typ av packning vid "piggen", å 5-56 å packningar/gummi brukar väl inte vara en bra komination. Eller är jag helt ute å cyklar?

Standard

Under mina 25 år som rörmokare har det aldrig varit några problem,men om du är osäker så kan du andvända armaturfett som man har till blandare.Men för det mesta räcker det att bara lossa piggen,skruva på den samtidigt som man trycker den in och ut.

Liknande ämnen

1. Bergvärme eller pelletskamin?
    Av TobbeBlom i forum Värmepumpar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-06, 23:Feb
  2. Spånskiva eller plywood?
    Av Carin i forum Byggmaterial & byggteknik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 17:Jan
  3. Termostat till element fungerar inte
    Av Knutsson i forum Energi allmänt
    Svar: 3