Resultat 1 till 4 av 4

Standard Belysning i sovrum

Vi har byggt nytt och funderar på vilken belysning vi ska välja i vårt sovrum. Vi väljer mellan spottar eller vanlig taklampa
    Vad tycker forumet är snyggast?

Standard

Hemmakanalen har bra tips om belysning i sovrum.
    Många föredrar ett dovt och varmt ljus vid sängdags. Personligen så gillar jag sänglampor som har ett väl avskärmat ljus inom en begränsad yta. På så sätt blir jag t.ex. inte så störd av min partners lampa när han eller hon vill läsa och jag vill sova.

Personligen är jag lite tveksam till spotttar i alla rum. Det är väl en överhängande risk att det är en fluga som känns lika ute om några år som de avocadogröna kylskåpen från 70- talet. Skillnaden är att infällda spottar byter man inte ut hur som helst. Det är ett smärre byggprojekt att "modernisera" en dag.
    I kök, badrum tycker jag att infällda spottar har en uppenbar funktion. Men i ex. ett vardagsrum eller sovrum kan det vara mycklet roligare att bestämma rummets stil med mer eller mindre designade armaturer som dessutom enkelt går att byta ut med olika modenycker.

Standard

Vi har väldigt sparsamt med belysning i vårt sovrum. Det ska vara lite mysigt i ett sovrum, har man spottar så känns det nog ganska strikt o stramt och tankarna går till ex.vis badrum där man ska ha bra belysning. Vi har dock spottar över garderoberna men det blir inte så framträdande där som det skulle blivit mitt i rummet.

Standard

Här köpte mina söta lampor http://www.prylaropresenter.se/sv/lampor/

Liknande ämnen

1. Belysning i duschen
    Av MagnusNe i forum Badrum
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-26, 21:Mar
  2. Inredning sovrum
    Av FiaLia i forum Inredning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-30, 01:Jan
  3. Inredning sovrum!