Resultat 1 till 3 av 3

Standard Betyg på mäklare - var hittar man sånt?

Har vid två tillfällen råkat ut för att samma mäklare inte låtit mig vara med i budgivningen och är intresserad av omdömen från andra och om det bara är jag eller fler som upplevt samma sak.

Ett objekt var väldigt uppskattat från många och ändå blev det aldrig någon budgivning på deras hemsida trots att vi var många som skrev upp oss som intresserade.

Standard Engagemang

Frågan är varför du inte fick vara med i budgivningen. Det kan bero på att de hade kommit så långt in i budgivningen att de närmade sig ett avslut eller att du inte hade ett färdigt lånelöfte. I bägge dessa fall tycker jag att det är bristande engagemang från mäklaren. Jag som säljare skulle bli vansinnig om jag fick reda på att mäklaren avstyrde bud på min villa. Det är säljaren som skall fatta beslut om att inte ta in fler bud. Om det berodde på lånelöfte så hoppas jag att mäklaren försökte hjälpa dig ordna det så fort som möjligt så att du kunde vara med.

Vi ger råd i hur man kan välja mäklare och hjälper personer hitt en som har rätt engagemang.

Frank

Rätt Mäklare

www.rattmaklare.se

Standard

Jag håller med rätt mäklare i hans åsikter. det är inte schysst och enligt god sed ska alltid köparen få höra bud som kommer in. Folk måste ju få lämna bud i alla fall. Det borde finnas något system för betygssättning från köpare och säljare när det kommer till mäklartjänster, särskilt med tanke på vad de tar in i inkomster för en försäljning.

Liknande ämnen

1. Mäklare Malmö Slottsstaden
    Av mikael_malmo i forum Mäklare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-23, 13:Nov
  2. Rekommendera mäklare
    Av Peter i forum Mäklare
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-11-01, 10:Nov
  3. Kräva mäklare på ersättning?
    Av urban991 i forum Mäklare
    Svar: 1