Resultat 1 till 3 av 3

Standard Kondens på fönster + tätningslist

Jag bor i en enplansvilla med öppen planlösning, direktverkande el. Jag har problem med att det blir kondens på fönsterna, på balkongdörren i sovrummet har det runnit vatten och det blir som svart efter det. Hur blir man av med detta? Min andra fråga hur gör man när det sitter en inbygd list i karmen till ytterdörren, om man vill sätta en tätningslist, pga att det är dragit, hur gör man då?

Standard

Kondensproblemen beror sannolikt på att du har det för kallt och för dålig ventilation och kanske förvärras problemet om du har gardiner som isolerar fönstren. I ett enplanshus med självdragsventilation är det svårt att få en luftomsättning som är tillräcklig. Se till att alla tilluftventiler är öppna. Försök begränsa fukttillskottet. En fläkt i badrummet gör inte stor nytta, men kan ändå vara till hjälp om ni duschar mycket.

Standard kondens på ruta

hej , ang kondens så är inte fönstret tätat mot karmen, det läcker ut varm fuktig luft. täta. nästa problem är att rutan blir för kall . täta mellan rutorna men lämna en liten bit öppet längst ner. då blir det som en varmbubbla mellan fönstren.Lycka till . mvh Peter Muda

Liknande ämnen

1. Kondens på insidan fönster
    Av FiaLia i forum Fönster & dörrar
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2015-03-28, 09:Mar
  2. Tätning av fönster
    Av Jonny i forum Fönster & dörrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-12, 06:Mar

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar