Resultat 1 till 12 av 12

Standard Pris lägga nytt tak

Har fått en offert på mitt tak som är ca 100 kvm.
    Undrar om det är ett rimligt pris på materialet. Arbetskostnaden tycker jag är ok med rotavdraget så blir det ju ca 10k kr för jobbet, knappast värt att kröka rygg för det.

Offerten ser ut så här

Material kostnad 40900 kr
    Arbetskostnad 20545 kr

Offererat är betongpannor,nockpannot,läkt och spik.

Reg.datum
    b 2008

Standard

Arbetskostnaden låter riktigt bra! Materialet bedömer jag vara ok också men inte jättebilligt. Man ska tänka på att det är ganska dyrt att lägga om tak.

Reg.datum
    b 2009

Standard

Hej Rabe´!
    Det är omöjligt att säga om ditt anbud är bra eller dyrt, man måste veta mycket mer för att göra en seriös bedömning bland anat följande, är det en enplansvilla eller ett tvåvåningshus, ska gamla tegelpannor bort, ny papp läggas, man måste oftast ha ställning runt hela huset ingår det eller vilket skydd finns för arbetsutförandet, vem står för försäkringar, vilka garantier för arbete, för material , hur ser betalningsplan ut, hur lång tid får arbetet ta vilka garantier för färdigställande i tid o.s.v
    Leif

Standard

Det är ett tvåvåningshus och taket har en lutning på ca 30 grader skulle jag tro, lätt att gå på,45 kvm/sida.
    Ena sidan slät förutom skorstenen, den andra ett burspråk på ca 10 kvm. Det är borde vara ganska lätt att sätta ställning då det finns gott om utrymme runt om och den var inluderad i anbudet. Ja gamla pannor ska bort och ny papp ska läggas.

Reg.datum
    b 2009

Standard

Hej Rape´!
    Med de nya uppgifterna kan man göra en osäker överslagkalkyl om alltmaterial ingår som ex,
    Papp, ströläckt, tegelläckt, trådspik, pappspik, någon burk klister, Betong pannor, nockpannor, nock endar, stegpannor till skorsten, vindskivor, vattbrädor (plåt) fotplåt, hängrännor , stuprör mm.Ingår lyft av material upp på taket, Arbetskostnad för
    Rivning av befintligt material, pannor , strö och tegelläckt ev bortforsling montering av ny fotplåt, papp, läckt , betongpannor och vindskivor…… transport och hyra, montering och demontering av byggställning.
    Om priserna du fått är ink moms ligger material kostnaden rätt, för arbetskostnaden 20545kr ja då ska du nog ta en funderare eller skynda på . Med rot avdra utgår jag ifrån att allt är vita uppgörelser,
    Med en normal låg tim kost 320+moms= 400kr det blir 52 tim. för hela arbetet hur ska det gå till. Kolla upp anbudet med entreprenören gå igenom punkt för punkt vad du vill ha utfört och skriv ett avtal . som innehåller följande:
    1 Beställare
    2 Entreprenör
    3 Omfattning av arbetet
    4 Omfattning material (allt för entreprenadens genomförande ska ingå)
    5 Omfattning transporter till och ifrån arbetsplatsen.
    5 Pris för arbete ink moms
    6 Pris material ink moms
    7 Betalning (Betalningsplan)
    8 Tider Arbetet ska påbörjas
    9 Arbetet ska senast slutbesikta
    10 Vite för förening ….kr per påbörjad vecka
    11 Garantitid
    12 Garanti belopp ( att innehållas eller säkerhet under garantitden)
    13 Inga extra arbeten får utföras utan beställarens skriftliga beställning (arb.utan best. betals ej)
    14 Övrigt
    Underskrift , av Entreprenör Beställare

Reg.datum
    b 2009

Standard

2 Entreprenör org. nr. enehar F-skattsedel
    14 Entreprenörens Försäkringar (olycksfall, brand, stöld)

Reg.datum
    b 2009

Standard

Från 1 juli gäller faktura medoden vid rot arb. med rot avdrag.
    Varför man bör skriva in ett förbehåll att kunden utan dröjsmål är skyldig att betala skattereduktion som inte skatteverket betalar.
    Leif

Standard

hur gick det egentligen med ditt takbyte?? Hade varit kul med en uppföljning.

Mvh

Standard

Jag måste säga att det lät jävligt billigt.... Skulle som sagt vara kul att få höra vidare....
    Jag tycker det låter som att det är en baltisk byggare... Inget fel kanske, men stackars arbetare som inte får en procent i betalt mot en svensk.....
    Om man skiter i var man är, då kan man ju aldrig vara vilse!

Reg.datum
    b 2011

Standard

Låter helt otroligt billigt - så billigt så att det låter som en "kontantbetalning vid slutfört arbete". Otroligt om kvitto, följesedel, faktura och garanti (10år) ingår.

Standard

min granne la om ett tak. De fixade allt för 90000kr

.200kvadrat tak. betongpannor och kvitto med garanti

Standard

We can offer you building materials, components, accessories, gutter systems and other building materials from Germany and Poland of excellent quality and at the attractive prices. We have a 14-years experience in the construction industry. We work with different types of materials and manufacture finishing elements of different metals of different levels of complexity and configuration. If you are interested you can write me pavlo@kompleksdach.pl

Liknande ämnen

1. Mossa på tak
    Av Peter i forum Byggmaterial & byggteknik
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-07-06, 10:Jul
  2. Ljudisolera tak
    Av Nicce i forum Isolering
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-18, 08:Aug
  3. Isolering i tak?
    Av H-P i forum Isolering
    Svar: 3