Resultat 1 till 7 av 7

Standard Bygga fritidshus kostnad?

Vi funderar på att bygga ett fritidshus då vi har en tomt sedan att par år tillbaka.
    Jag undrar lite över era erfarenheter kring fritidshus. Kan man jämföra kostnaden med att bygga ett nytt hus eller går det ange ungefärlig prisskillnad?
    En annan fråga, vilken grund brukar man välja till fritidshus?

Reg.datum
    b 2009

Standard

Som du förstår är frågan omöjlig att svara på, man måste veta mer om vad ni har för krav på byggnaden,
    Oftast vill man någ ha både tvättmasin och diskmaskin om man inte vill stå vid disk och tvätt jämt för du kräver väl inte att frun ska göra det.
    Plintgrund eller topargrund är lämplig, ok. kalylera med 10-12000 per kvm.
    Leif

Reg.datum
    b 2008

Standard

Ett tips, de allra flesta fritidshustillverkarna finns samlade här:
    Tillverkare fritidshus

Surfa igenom listan, några anger priser på färdiga fritidshus i olika storlekar.

Standard

Tack för hjälpen allihopa, jättebra med en sammanställning av fritidshustillverkare!

Standard Söker deltagare till undersökning om att Köpa & Bygga hus

Hej,

Vi är tre studenter från Nackademin i Stockholm som nu skriver vårt examensarbete och söker deltagare som vill svara på några frågor angående husköp /bygga hus.

Antingen svarar ni anonymt på denna enkät här.

Eller så genomför vi en kort telefon intervju på 3-5 frågor (ca. 7 min). Självklart är deltagandet anonymt om man vill, och vi ringer upp så klart upp er.

Mail kontakt går också bra. Är ni intresserade hör gärna av er här i tråden eller till vår mail [email protected]

Tack på förhand!

- Maria, Filippa & Philip

Standard

Blev också sugen på att bygga ett litet fritidshus. Höll på att kolla ritningar när grannen tipsade om kompletta stugor enkla att spika ihop. Slutade med att jag beställde denna från bauhaus: http://www.bauhaus.se/stuga-jabo-fle...-komplett.html

Blev även enkelt att få en byggnadslån vilket skulle göra det hela enklare och snabbare. Första gången jag har tagit byggnadslån och om jag inte missat något täcker modulhus eller vad man ska kalla det? Följde denna guide och väntar på godkännande av min ansökan.

Någon som har erfarenhet av såna här kompletta stugor sedan tidigare?

Standard

Citat Ursprungligen postat av Tanken Visa inlägg
    Blev också sugen på att bygga ett litet fritidshus. Höll på att kolla ritningar när grannen tipsade om kompletta stugor enkla att spika ihop. Slutade med att jag beställde denna från bauhaus: http://www.bauhaus.se/stuga-jabo-fle...-komplett.html

Blev även enkelt att få en byggnadslån vilket skulle göra det hela enklare och snabbare. Första gången jag har tagit byggnadslån och om jag inte missat något täcker modulhus eller vad man ska kalla det? Följde denna guide och väntar på godkännande av min ansökan.

Någon som har erfarenhet av såna här kompletta stugor sedan tidigare?
    Håller på med något liknande och lyssnar även jag gärna på om någon har lite mer kött på benen

______
    spelar det någon roll? kvinna eller man
    Senast redigerat av Igdrasil86 den 2016-08-11 klockan 11:Aug. Anledning: glömde citatet

Liknande ämnen

1. Bygga hus guide - För dig som ska bygga nytt
    Av Puttel i forum Bygga hus & hustillverkare
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2016-05-17, 08:May
  2. Kostnad arkitekt
    Av Ella i forum Köpa & sälja hus
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 11:Dec
  3. Avlopp till fritidshus
    Av HenningL i forum Övrigt
    Svar: 3