Resultat 1 till 3 av 3

Standard Rum utan fönster

Hej,

Tänkte fråga om lite tips hur man kan inreda ett rum utan fönster. Rummet kommer vara ett sovrum med en stor säng. Vi har funderat fram och tillbaka om det verkligen är bra att ha ett sovrum utan fönster men kommit fram till att det ändå blir mysigt så. Det är som sagt mest bara en säng där inne ändå och endast tänkt för att sova.

Dock är det lite plats vid ena väggen där jag tänkte sätta upp en liten spegel och en byrå.

Kom gärna med förslag!

TACK

Reg.datum
    b 2008

Standard

Vet inte om det hjälper något men det finns en tråd innan om liknande situation:
    http://www.hus.se/forum/t2943.html

Standard Fönsterlösa sovrum är i allmänhet inte bra

Jag skulle tänka mig för ordentligt innan jag gör ett sovrum utan fönster. Det finns ibland på hotell och det är nog många med mig som inte känner sig riktigt komfortabla i ett sådant rum. Dessutom är jag säker på att det drar ner värdet om du ska sälja någon gång i framtiden. Gör ett allvarligt försök att antingen skapa sovrummet på en annan plats i huset eller ta upp ett takfönster eller smalt fönster. Tänk dig in i situationen att någon är sjuk och måste ligga hemma några dagar. Det är inte kul i ett fönsterlöst rum.

Om det verkligen inte går så kan man ju göra som på hotellen. Där brukar man bygga ett "fuskfönster" med fönsterbräda, gardiner m.m. och naturligtvis en fantastisk (skapad) utsikt. I vårt matrum har vi visserligen mycket fönster men på en vägg har min fru målat en härlig sjöutsikt som många gäster kommenterar. Hade vi haft den sjöutsikten i verkligheten hade taxeringsvärdet gått upp ordentligt.

Lycka till! Återkom gärna och berätta hur du gjorde till slut.

Holger Wästlund

Liknande ämnen

1. Totalentreprenad utan dränering
    Av Bajen i forum Bygga hus & hustillverkare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-03-19, 08:Mar
  2. Badrum utan fönster
    Av Nell i forum Badrum
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-24, 15:Feb
  3. Dela av ett rum?
    Av Janina i forum Inredning