Resultat 1 till 2 av 2

Standard Dela av vardagsrum

Jag ska dela av mitt vardagsrum med en garderobslänga för att få ett extra sovrum. I samband med det ska hela rummet målas om. Golvet är mörkt ("smoked oak") och jag har en mörkbrun soffa med schäslong. Vardagsrumsdelen kommer framöver att bli nästan kvadratisk med fönster på ena kortväggen.
    Tanken var att måla rummet i en ljus färg och tapetsera en fondvägg på tv-väggen. På garderobens baksida (in mot vardagsrummet) funderar jag på att hänga upp panelgardiner på skena. Blir det för mycket med fonväggen och draperiet? Om hur mörk/mönstrad fondvägg vågar jag välja utan att det blir rörigt?

Standard

Jag hade nog hållit en neutral grund genom att måla väggarna vita, och på garderobens baksida hänger du exempelvis upp ett naturfärgat sammetsdraperi som böljar och ger ombonad känsla åt hela rummet. Du kan lägga en vit matta på golvet och hänga upp tunna vita gardiner i fönstret. Tänk sedan i kontraster mörkt - ljust genom att ställa in din mörka soffa och ta upp soffans färg i en mörk fondvägg.
    Lycka till!

Liknande ämnen

1. Kakel som fondvägg i vardagsrum
    Av Jasmina i forum Inredning
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 17:Feb
  2. Dela bolån och dela upp pantbrev
    Av Maria Pet i forum Ekonomi
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 15:Feb
  3. Takbelysning vardagsrum
    Av KlaraN i forum Belysning