Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: IKEA vitvaror

Standard IKEA vitvaror

Hej!
    Är nyfiken på er erfarenhet av kvalitén på Ikeas vitvaror? Vi ska byta ut spis och diskmaskin och det finns några modeller som ser ut att ha bra pris men man vill ju inte köpa något som går sönder efter en vecka helller..all input från är värdefull!

Standard

Jag har Ikea vitvaror och jag är väldigt nöjd! Oftast på forumen så hör man oftast bara nackdelarna. Tvivlar stark på att IKEA skulle sälja saker där kvaliten inte var hög, det skulle dom förlora alldeles för mycket pengar på.

Standard IKEA eller inte?

Hej!

Jag är också nöjd med IKEA:s vitvaror. Jag jämförde IKEA:s spisar med andra genom att gå igenom punkt för punkt i en checklista och jag valde IKEA.

Här har du några punkter i min den checklista som jag använde:

• Effektivitet, kontrollera snabbheten i uppkokning och avsvalning. Det bör finnas uppgifter på detta i varudeklarationen.
    • Enkel eller avancerad spis med massor av funktioner.
    • Enkel eller dubbel ugn. Vill du ha varmluftsugn?
    • Vill du kunna grilla grillspett i ugnen?
    • Fordras fackman för installation eller kan du göra det själv?
    • Gjutjärnsplattor, glas-, glaskeramik- eller induktionshäll eller kanske en speciell wokplatta?
    • Hållbarhet.
    • Inköpspris och driftekonomi.

Lycka till!

Holger Wästlund
    Senast redigerat av Admin den 2009-03-16 klockan 10:Mar. Anledning: Egenreklam

Thumbs down

Nu när vi byggde kök för tredje gången chansade vi och köpte ugn och mikro från IKEA (Nutid OV9 och Nutid MWC6). Det är första gången jag är så missnöjd med vitvarorna att jag är beredd att slänga ut dem och köpa något annat efter bara två veckor.
    Just ugn och mikro valde vi Ikea eftersom vi inte hade några speciella krav, mer än att de skulle funka. Men båda dessa ugnar kör helt kylfläktar efter att man har stängt av ugnarna som låter oacceptabelt mycket. De verkar dessutom inte gå efter termostat utan går fasta tider. Så även om jag bara kör mikron i 2 minuter så kör den kylfläkten i 20 minuter.
    Första veckan tänka jag mest: Gud vad korkat av dem. Nu har det blivit så irriterande att vi drar oss för att använda ugnen eller mikron (speciellt om man har gäster).

Liknande ämnen

1. Vitvaror Tvätt o Tork
    Av Anna Lilja i forum Övrigt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 07:Nov
  2. Rostfria vitvaror
    Av EmmaBro i forum Inredning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 21:Jan
  3. Vitvaror
    Av Husmusen i forum Energitermer
    Svar: 0