Hej. Hoppas att någon kan hjälpa mig med hur jag skall göra.
Vi renoverar vårt badrum. Vi har sedan lång tid tillbaka redan köpt ett vattenburen golvärme paket (Roth Clima Comfort system) Se: http://www.roth-nordic.se/golv_forla...agbyggande.php
Vi köpte detta då vi bara tänkt att göra om lite. Men nu har vi rivit hela golvet ända ned till markplattan. Nu skall vi återuppbygga golvet och lägga någon form av isolering innan vi lägger golvärmen och sist klinkers.
Vilket är bästa sättet. Skall man lägga golvfregolit och värmegolvet på detta och sist flytspackla ? Blir det tillräckligt stumt?
Fick tips om att man kan använda lecakulor (2-4 mm) och blanda detta med flytspackel och bygga upp golvet med detta, eftersom det ger en bra isolering samtidigt som det blir hållbart och stumt. Lägga golvvärmen ovan på detta, och sist flytspackla.
En annan ide jag har är att regla upp golvet, lägga fregolit emellan och golvspånskivor som limskruvas ovanpå. Sedan flytspackla.
Från markplattan upp till tänkt färdigt golv är det ca 13 cm. Så det finns en del att fylla upp.
Golvärme paketet som vi redan köpt har färdiga plast plattor med spår som man lägger värmerören i. Detta paket bygger endast 17 mm.
Bifogar lite bilder så kanske det blir lättare att förstå.
De röda sträcken på bilderna är var det färdiga golvet skall sluta. Det är ungefär 13 cm. Det inget mått som måste vara exakt. Eftersom det går att använda högningsringar på golvbrunen och likn,
Så om någon snälla kunde ge mig lite tips vore jag så tacksam,
/Kjell