Resultat 1 till 4 av 4

Standard Inredning hall

Vi har väldiga probem med vår hall. Direkt när man kommer in har vi en trappa på vänster sida. Sedan är hallen avlång och väldigt smal. Det är nästan omöjligt att hålla ordning och få till en smart förvaring.
    Det enda som finns idag är en avlång garderob som kommer direkt efter trappen. (Hallen går direkt till vardagsrum och kök utan dörrar)
    Med fyra familjemedlemmar blir det väldigt mycket jackor och skorsom egentligen inte får plats!
    Emottager tacksamt alla tips på hur vi kan utnyttja vår hall på ett bättre sätt.!!

Standard

Hallen är ett evigt problem för många om det kan vara någon tröst..
    Man samlar på sig massor av skor och jackor som man inre dagligen använder och hallen förvandlas till något salgs förvaringsställe för allehanda ytterplagg.
    Börja med att rensa är mitt råd. Titta med kritiska ögon på allt som är förvarat i garderoben. En annan tanke är att vi kanske borde ta bort garderobsdörrarna. Är det en dubbelgarderob kanske det får plats en hurts eller liknande, gärna med praktiska korgar för förvaring av vantar och dylikt.
    Titta i den tömda garderoben med "praktiska glasögon" - det får plats mer än man tror om man är lite klurig.
    Extra krokar i olika höjder ex.vis.

Ovanför hurtsen kan du ha en rundstav för att få plats med kortare jackor. Försök spara en del av utrymmet för kappor och längre plagg.
    Sätt upp ett vackert tyg som draperi, gärna fodrat på en tuff gardinstång, kanske får det plats en stol av samma tyg brevid och vips så är hallen inbjudande!
    På golvet kan du placera färdiga skoställ.

Lycka till!

Standard

Jag har också en väldigt långsmal hall och med garderober i ena änden. Hallen är relativt men det känns som ett väldigt tråkigt rum just nu.
    Garderoberna är inbyggda men skarvarna mellan dörrarna framträder tydligt och det ju ganska taskigt ut.
    Behöver ha lite förslag på vad jag kan göra åt detta och få hallen lite roligare.

Standard

Jag har också en väldigt långsmal hall och med garderober i ena änden. Hallen är relativt men det känns som ett väldigt tråkigt rum just nu.
    Garderoberna är inbyggda men skarvarna mellan dörrarna framträder tydligt och det ju ganska taskigt ut.
    Behöver ha lite förslag på vad jag kan göra åt detta och få hallen lite roligare.
    Varför inte utnyttja hallens långsmala form genom att framhäva kortsidan genom att måla den i en mörk ton. Varför inte svart? Då döljer du skarvarna mellan dörrarna.
    Sedan kan du måla långsidorna i vitt så skapar man en liten illusion om att rummet är större.
    Satsa gärna bra belysning också!
    Lycka till.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare