Resultat 1 till 3 av 3

Standard Heltäckningsmatta i barnrum

Skulle vilja lägga in en heltäckningsmatta i mitt barns rum då det är så mjukt och skönt men är orolig för hur väl det fungerar praktiskt med smuts osv, svårt att hålla rent?

Standard

Jag tycker personligen att det går alldeles utmärkt att ha heltäckningsmatta i barnens rum. Perfekt underlag för barnen att leka o busa.

Det har varit mycket prat historiskt om att heltäckningsmattor orsakara allergier men det är inte själva heltäckningsmattan som orsakar allergier utan det damm och den smuts som fastnar i den. Därför gäller det att du sköter en heltäckningsmatta noga.
    Dammsug minst en gång i veckan, ta bort fläckar omgående och tvätta mattan en eller två gånger per år. För bästa resultat bör du kontakta en mattvättare som kommer hem och gör jobbet men du kan även hyra tvättutrusning hos exempelvis en golvhandlare för cirka 150-200 kronor.

Så sköter man den är det bara köra på!!

Reg.datum
    b 2006

Standard

Jag har hört att dagens heltäckningsmattor är jättelätta att hålla rena. Kanonbra i ett barnrum kan jag tänka mig,barn sitter ju på golven mest hela tiden. Det är förmodligen inte mer allergiframkallande än vanliga tjocka mattor. Fast har man barn som är allergiska så kanske man bör undvika onödiga textilier och mattor helt? Det måste ju dra till sig damm?

Liknande ämnen

1. Tips inredning barnrum
    Av Matilda i forum Inredning
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-07-29, 19:Jul

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare