Resultat 1 till 10 av 10

Standard Takbelysning i snedtak

Hur gör man takbelysning när det gäller snedtak? jag är inte speciellt förtjust i spottar, vilka andra alternativ finns det?
    Någon som har några bra tips?

Standard

Det finns spottar som är upphängda på vajer, det är rätt smidigt, du kan sätta spottar i olika vinklar och bara rikta dit du vill ha ljuset.
    Var för mig att jag har sett såna på IKEA.

Standard

Bra förslag, det ska jag titta på! Tack för hjälpen!

Reg.datum
    b 2006

Standard

Finns ju också infällnads-spottar som har vinklingsbara "lyshus" om man kan säga så..

Du kan montera dom i taket, men vinkla ljuskällan så den lyser neråt.
    Galna lösningar är de roligaste.

Standard

här kan du lite inspiration till olika ljussättningar!

http://www,ljusguiden.se

Standard Takbelysning i duschen

Jag har en kort fråga, vilken är den lägsta ip-klass på en armatur som man kan ha i taket inne i en dusch?

Standard

Armaturer i dusch ska ha skyddsklass IP44.

Standard

Har tänkt sänka taket ca 6 cm pga att det går mycket gamlakabeldragningar och taket är i ganska dåligt skick. Jag hade velat ha nfällda spotlights,men dessa måste väl ha 15cm till närmast brännbara föremål?? Det blir ju lite väl mycket att sänka, förslag på vad jag kan göra?

Reg.datum
    b 2008

Standard

Vad för slags innertak ska du ha?

Standard

Vi har ett ganska stort vardagsrum med bara 2 lampor i taket Vi håller på att totalrenovera huset och jag undrar vad ska vi välja för belysning för att få en känsla att det är högre i taket? Det är 240 cm.
    Jag hade tänkt först spotligts men någon sad att det är bättre med uplighs. Rummet är i L med total yta på 65 kvm och stora fönster partier.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare