Resultat 1 till 7 av 7

Standard Badrumsbelysning

Jag behöver ha lite goda råd/tips om vilken badrumsbelysning jag ska välja till mitt badrum. Det är ju extremt vanligt idag med spottar i taket men skulle vilja ha något lite coolare. Alla tips mottages tacksamt!

Reg.datum
    b 2006

Standard

Ikea brukar ju ha oslagbara priser på belysning.
    IKEA

Standard

Kolla in den här lampan! Hur läcker är inte den..
    Lampan är från Markslöjd

Standard

Tänk på att den viktigaste belysningen i ett badrum är den som sitter runt om spegeln. Lampor som ger ett jämnt och dämpat ljus ger inte upphov till några skuggor när du speglar dig. Tänk också på att använda lampor som är avsedda för vatrum, det är många som missar det!

Reg.datum
    b 2008

Standard

Maxels aluminiumserie är riktigt snygg men dyr..
    http://www.maxel.se/Page.asp?PageNumber=16

Standard

Vivilla har en bra artikel om badrumsbelysning

Här är mina tankar om badrumsbelysning..Belysningen i badrummet ska ge rätt stämning. Den praktiska belysningen i badrummet är den vid spegeln. Här handlar det om rätt ljusstyrka och korrekt placering så att rakningen blir rätt och makeupen snygg. Mjuka glödlampor i ansiktshöjd ger bäst resultat för belysningen vid spegeln. Helst armatur i opalglas eller matt glas vilket sprider ljuset på ett fint sätt, ger en stor lysande yta och inte bländar. Vid spegeln ska ljuset vara vänligt, inte dramatiskt som effekten blir av halogen och lysrör. Glödlampor har dessutom en perfekt färgåtergivning vilket ger en naturlig hudfärg. För starkt ljus kan ge en obehaglig bild, men för svagt hindrar en från att se detaljerna, vilket ibland behövs just vid spegeln!

Ljuset bör helst inte komma enbart ovanifrån eftersom det ger skarpa skuggor i ansiktet. Den bästa belysningen vid spegeln är från sidorna och ovanifrån. Ju fler ljuskällor du använder desto lägre wattstyrka behövs.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare