Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Småa Hus

Hybridvisning

Reg.datum
    b 2007

Standard Småa Hus

Småa Hus:
    Vi är ett modernt företag som satsar mycket på kunden. I vår affärsidé ingår vårt organiserade självbyggerikoncept där kunden inte bara kan spara pengar genom egen arbetsinsats utan också sätta personlig prägel på sitt hem.
    Tillverkarens webb
    Exempel på hus!

Standard Småa satsar på kunden?

Jag har nyligen varit självbyggare i ett småa hus och jag skulle aldrig göra det igen och jag råder alla som funderar på det att tänka om. Småa beskriver självbyggeriet som ett tillfällla att sätta sin egen prågel på hemmet och att man med lite förkunskaper klarar det utan problem..., det stämer inte. Hela bygget var en oplanerat, tidplaner stämde inte materiel leveranser var försenade eller uteblev och stöd eller hjälp från Småa var obefintlig. Nu har det gått ett halvår och vi har ett A4 med fel som kvarstår och Småa svarar inte på våra eller grannarnas mail.
    Småa satsar på kunden fram tills man skrivit på köpekontraktet...,

Standard

Bra skrivet.

Vi har köpt ett nyckelfärdigt SMÅA hus som har under resans gång kantats av bedrövelser.
    ( arbetsdagar innan tillträdet fanns det 96 åtgärdspunkter som ännu inte var klara. trots ett antal samtal, besök på arbetsplatsen, mail till deras VD (utan svar) så har SMÅA inte visaat sin bästa sida gällande åtgärder.

Deras kvalitetsansvarig har lovat att samtliga punkter skall vara åtgärdade innan tillträdet men (idag måndag) är det endast en dag kvar innan vi flyttar in och punkterna är fortfarande kvar.

Många av dem är som vi bedömer allvarliga men enligt besiktningsmannen tycker att huset går att flytta in i.

Lite exempel är: Golvet i vardagsrum sviktar (20mm på 1,5 meter. 6 ytterväggar (3plan) ligger utanför toleranser, dessa lutar 15 mm under 2 meter. Taket i köket är snett så att fläkten inte kan sitta mot tak.. etc. etc...

Så alla. Tänk till innan ni väljer SMÅA.

//Micke

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare