Resultat 1 till 6 av 6

Standard Golvvärme i badrum

Jag har ett litet rum som vi ska göra om till toa.
    Vill lägga in golvvärme och klinkers. någon som vet om det behövs fuktspärras när man bara har toalettstol och handfat? Eller räknas alla badrum som våtutrymmen oavsett om dusch finns eller inte?

Reg.datum
    b 2008

Standard

Så här tror jag de flesta tänker: Om det inte finns brunn räknas det inte som våtrum= ingen fuktspärr behövs.

Dock är det så att enligt de nya reglerna från 1:a Juli så skall det i toalett finnas tätskikt på golvet och till och med 50 mm upp på väggen. Så vill man vara säker för framtiden så följer man detta då försäkringsbolag kan ha vissa åsikter om ersättning om olyckan är framme!

Standard

Jag skulle vilja ha vattenburen golvvärme i ett snart 35 år gammalt badrum. Underlaget är lättbetong Går det och hur ska man göra?

Standard

Vi ska kakla och klinka badrummet själva. Det är förberett för elgolvvärme i golvet. Jag undrar då om man även bör ha ett vanligt element i badrummet? Eller räcker det med golvvärmen?
    Tacksam om någon kunde svara på detta!

Reg.datum
    b 2008

Standard

När vi gjorde om vårt badrum så plockade vi bort elementet. De behövdes inte utan el-golvvärmen ger så mycket värme. Vi har även en mängd spotlights i taket som värmer mycket också.

Reg.datum
    b 2008

Standard

Det beror helt på er avsikt med golvvärmen. Om ni avser att endast ha den som komfortvärme för fötterna så kan det tänkas att ni behöver någon ytterligare värmekälla. Har ni tänkt att använda den även som uppvärmning så ska ni kontakta tillverkaren av golvvärmen för att få rätt dimensionering i erat utrymme.

Liknande ämnen

1. Installera golvvärme själv
    Av Ronaldo i forum Golvvärme
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 21:May
  2. Vattenburen golvvärme
    Av Larssa i forum Golvvärme
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-02, 08:Mar
  3. Vattenskada i badrum
    Av Pellen i forum Badrum
    Svar: 4