Resultat 1 till 7 av 7

Standard Läckande system!

Hej!

Har en Elpanna med vattenburen värme som jag är ganska säker på att det läcker någonstans, Ser tyvärr inget vatten men jag får fylla på i systemet var ca: var åttonde timme, Trycket sjunker ungefär ett halvt bar på mätaren, hållt på så i två dygn nu.

Mätaren var nere på noll iförrgår och då fyllde jag upp den på 1.5bar sedan dagen efter var den nere på 0.5.
    Tycker inte det kan vara så mycket luft i systemet då det fungerat klockrent förut

Reg.datum
    b 2008

Standard

Det lär nog inte bara bero på luft i systemet om det sjunker så mycket.
    Har ett liknande problem men trycket går ner väldigt långsamt så sannolikt är det ett väldigt litet läckage. Ska ta hit rörmokare som får provtrycka rören för att se vart läckan är. Är inte roligt om det är en läcka då rören ligger i betongplattan.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Puttel Visa inlägg
    Det lär nog inte bara bero på luft i systemet om det sjunker så mycket.
    Har ett liknande problem men trycket går ner väldigt långsamt så sannolikt är det ett väldigt litet läckage. Ska ta hit rörmokare som får provtrycka rören för att se vart läckan är. Är inte roligt om det är en läcka då rören ligger i betongplattan.
    Vet hur det är ,Hadde en fackman hos mig förra veckan för jag har samma problem som du.
    Trycket sjukte för jag hadde en läcka,som "tur" e var det i elemetets termostat i garaget
    så det vattnet som läckt ut ran till brunnen. men nu är det bara resten kvar! ska försöka fixsa detta
    själv.så det du kan göra är å kolla alla element & ventiler efter vatten ,samt kopplingar .

Reg.datum
    b 2008

Standard

Kanske ska passa på att uppdatera hur det gick. Det var ett elementrör som hade sprungit läck och betongplattan under hela planet var genomsur.
    Men ska inte klaga, vi fick allting nytt och försäkringen tog det mesta.

Nu ligger det platonmatta under med ventilerade lister och helt nya elementrör så nu känns det lite tryggare.

Gäst Gäst

Standard

Citat Ursprungligen postat av Puttel Visa inlägg
    Kanske ska passa på att uppdatera hur det gick. Det var ett elementrör som hade sprungit läck och betongplattan under hela planet var genomsur.
    Men ska inte klaga, vi fick allting nytt och försäkringen tog det mesta.

Nu ligger det platonmatta under med ventilerade lister och helt nya elementrör så nu känns det lite tryggare.
    Ja och jag såg datumet efter åt hehe . Men jag fixsade min läcka i går., 298 kr och lite vatten på
    golvet, Fast det var med denna sidans hjälp . Så tack för den.

Standard

Appropå på element, jag behöver lufta mina element.
    Bor i ett etagehus med källare och funderar över vart man ska börja?
    Spelar det någon roll vilket element man börjar med? Någon som har koll på detta?

Reg.datum
    b 2009

Standard

Hej kella!
    Börja med att stänga av cirkulationspumpen, sedan spelar det ingen större roll vilket element och ordning du tar, men luften stiger så börja gärna med undervåningen, efter avluftning fyll på vatten i systemet och lufta ett var till.
    Leifjuno

Liknande ämnen

1. Försäkring - läckande rör
    Av Puttel i forum Försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-02, 21:Dec
  2. Läckande element
    Av Linda i forum Energi allmänt
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 17:Feb

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen