Visa resultat för omröstning: Vad föredrar du?

Antal röster
18. Du får inte rösta i den här omröstningen
  • Rostfritt

14 77,78%
  • Vita

2 11,11%
  • Annat

2 11,11%
Resultat 1 till 7 av 7

Standard Köket: Rostfritt eller inte?

Vad föredrar ni? Samt vad har ni hemma idag?

Jag tycker rostfritt ser bättre ut. Dock är det lite bökigare att hålla rent, det blir lätt fettfläckar på apparaterna. Sen är vitt "tidlösare" på något vis, fast jag börjar ändra den uppfattningen eftersom det har funnits ett tag nu och är fortfarande modernt! Nån som tror att det kommer bli "ute" med rostfria vitvaror i framtiden?

Reg.datum
    b 2006

Standard

Det beror helt på vad man har för kök i övrigt tycker jag, och vilket fabrikat man köper på sina vitvaror.
    De modeller som är plastiga i vitt o färg, ser nästan ändå billigare ut i rostfritt. Rostfritt kombinerat med plast är verkligen jättefult, lackat och plast funkar bättre.
    Vi har vita grejer nu som kom med huset. När vi gör om köket så lutar det åt rostfritt från Gram.
    Vi har tittat på svart också, av annat fabrikat, men själva lacken var tyvärr riktigt porig och dålig.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Kr1st1n Visa inlägg
    Jag tycker rostfritt ser bättre ut. Dock är det lite bökigare att hålla rent, det blir lätt fettfläckar på apparaterna.
    Fast alla andra fläckar syns jättebra istället

Standard

Jag och sambon är väl mer eller mindre överens om att det blir detta köket (se bild).

Då funkar det med rostfritt eller borstad aluminium iom att det är vitt, annars skulle jag nog tänkt en gång till.

Standard

Ja vi ska oxo ha ett vitt kök, men visst borde rostfritt vara snyggast?

Reg.datum
    b 2006

Standard

Jag köpte en rätt cool spis till vårt hus, den är svart, snygg spis men ett rent helvete att hålla ren :-)

http://www.husqvarna-electrolux.se/n...p?prodid=14112
    Senast redigerat av Peter den 2008-02-02 klockan 09:Feb. Anledning: Stavnings problem :-)

Reg.datum
    b 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av Linda Visa inlägg
    Det beror helt på vad man har för kök i övrigt tycker jag, och vilket fabrikat man köper på sina vitvaror.
    De modeller som är plastiga i vitt o färg, ser nästan ändå billigare ut i rostfritt. Rostfritt kombinerat med plast är verkligen jättefult, lackat och plast funkar bättre.
    Vi har vita grejer nu som kom med huset. När vi gör om köket så lutar det åt rostfritt från Gram.
    Vi har tittat på svart också, av annat fabrikat, men själva lacken var tyvärr riktigt porig och dålig.

Svart.??...Vi har en svart spis och småbarn, ingen bra kombination, blir fingerklet direkt på spisen, tänk på det du som har en bulle i ugnen *ler*/ Bästa allternativet är rostfritt än svart när man har små kottar
    Senast redigerat av Peter den 2008-02-02 klockan 09:Feb. Anledning: Stavnings bekymmer

Liknande ämnen

1. Gör inte som jag!
    Av Peter i forum Kök
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-03-05, 10:Mar
  2. Spånskiva eller plywood?
    Av Carin i forum Byggmaterial & byggteknik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-04, 17:Jan
  3. Termostat till element fungerar inte
    Av Knutsson i forum Energi allmänt
    Svar: 3