Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 81 till 97 av 97

Standard

Vissa är kvar med brun tunga medans andra är sakliga i debatterna så ingen vågar/hittar orsak för att är ju hur länge det håller. Han den där med 59 i nicket har ju varit grymt frånvarande efter jag har snällt och lungt förklarat för honom att man inte argumenterar på det viset som han gjorde....

Standard

Nja T 59 är periodare och får nog tillrättavisning att hålla igen ibland. Jag har täppt till den truten ett par gånger med bekostnad av att jag har flugit ur forumet tre gånger i debatt med T. 59 Första gången som telabtelab då jag var ny och uppkäftig. Sedan som TOKE 1 ha ha, förra nyåret ändrade jag om ett av hans inlägg och han vart galen. Jag hann radera det innan han kommenterade, men dan efter var jag väck. Tror nog att skåne-paul var med i den diskussionen. Sen var jag ad acta och hade en tuff kamp med dig GG angående rot-avdraget, jävlar vad arg du var. Men du var ny och behövde "dämpas" lite .Vid den här tiden så kollade dom upp så fort man kritiserade forumet så var man väck. Mitt slut den gången blev ifrågasättande av moderering. Sen vart jag Falegname och även då såg T 59 och syrsan benjamin till att jag försvann. Har alltid varit företagare, hantverkare dvs inte varit önskvärd på BH.
    Senast redigerat av Swedberg den 2011-02-23 klockan 21:Feb.

Standard

Var det tråden om fuskbyggare/chanstagare du menar? AA pratade mest emot sig själv i den till slut, jag kunde inte helt enkelt förstå att en person i branchen är så blind över vad som händer samt att han ville ha debatt fast tydligen bara med dom som höll med.... fast han själv kanske var en fuskbyggare eller chanstagare och klarade inte att det fanns någon som såg sanningen i branschen hehe Hur som, jag såg för ett tag sen att han var dumpad också.

T59 har tydligen arbetat hårt för att bli av med mig med se den gick tydligen inte Benjamin lugnade jag ner lite över PM och sen har han inte huggit så hårt i trådarna...eller så har vi tyckt lika.

Reg.datum
    b 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av GlufsGlufs Visa inlägg
    .

T59 har tydligen arbetat hårt för att bli av med mig med se den gick tydligen inte Benjamin lugnade jag ner lite över PM och sen har han inte huggit så hårt i trådarna...eller så har vi tyckt lika.
    Nej, den där Mr B har vilken åsikt som helst - bara den passar forumledningen i första hand, och om åsikten skapar tjafs i tråden då är det bara en bonus för honom.

Några äkta personliga åsikter har jag aldrig sett i hans inlägg. Alla hans inlägg går ut på att slicka uppåt och uppvigla tjafs.
    T59 är likadan fast på ett lite omständigare sätt.

Standard

Citat Ursprungligen postat av GlufsGlufs Visa inlägg
    Var det tråden om fuskbyggare/chanstagare du menar? AA pratade mest emot sig själv i den till slut, jag kunde inte helt enkelt förstå att en person i branchen är så blind över vad som händer samt att han ville ha debatt fast tydligen bara med dom som höll med.... fast han själv kanske var en fuskbyggare eller chanstagare och klarade inte att det fanns någon som såg sanningen i branschen hehe Hur som, jag såg för ett tag sen att han var dumpad också.

Ha ha. Ad acta var en kämpe . Han talade för rot-avdraget och var en mycket bra debattör. Några få förstod inte hans storhet och hans kamp mot svartjobbarna och MathiasS.

Sen var nog bara lite lack på den där nya kaxiga GG.

Men det var en fin kille den där ad acta!!

Standard

Det är möjligt men jag såg i ett antal trådar att han var grymt uppkäftig mot folk som hade en annan idé än honom och sen folk som kör träning för sm i fri tolkning (eller som T59 som kör en Jehovas också) för att hitta argument plus att inte svarar på frågor som grundar sig i fakta blir jag lite småsur på.

Standard

Nu lägger jag inte band på mig längre å Byggahus.se vägnar.....

jag skickade ett mail till Marlene den 25/2.... Hon har inte ens svarat på det.... Jävla översittarfasoner av en sån inkompetent människa.....
    vad i h-e har dom ett forum till om man inte får uttrycka sig...?

Jag kommer hädanefter INTE skriva i andra termer än att just byggahus.se ska man passa sig för.....

Så här lyder mailet... och det lämnades helt utan svar från Marléne.....

"Milkshaken till Byggahus
    visa information 25 feb (8 dagar sedan)
    Ja jag ser att ni har fått göra en pudel på Hantverkardelen, konstigt att det ska behöva gå så långt som ett inbördeskrig för att ni ska få till en regeländring....
    Ni förlorar ju mest på det själva, då ingen är intresserad av att läsa en massa tjafs o bråk.....
    Nu e de bara en URSÄKT kvar för er att dela ut för allt obehaget ni har skapat för folket... För folket som har haft forumet som en given kontaktpunkt, där information har kunnat delas oftast på ett sakligt sätt....

Vad gäller mina förehavanden på byggahus..... Så kan du ju läsa vad Mats, er föredömliga moderator skriver....:
    "Så är det.
    Vi har en knapp så att vi kan lista alla inlägg en användare har skrivit. Är det då uppenbart att det är en spammare så kan vi välja alla inlägg på en gång och sen radera dem."

Mig veterligen är jag ingen spammare fast ni har stängt av mig på livstid för det.....57/1776 inlägg= 0,0320 % vilket torde innebära att det enda innehållet i 57 trådar för att få er och andra att få upp ögonen för hur fel det verkligen är (Ja ni har ju äntligen kommit på det), det räcker tydligen för livstid....
    det innebär alltså att alla 99,97 % som varit sakliga och korrekta från mig, alltså inte har något värde....
    Då föreslår jag att ni raderar dessa oxå då..... Annars ska ni nog börja tänka över situationen lite grann...

/Björn

Svara
    Vidarebefordra

Hårddisk problem? - Åtgärda datorfel lätt & säkert.Annons
    "
    Om man skiter i var man är, då kan man ju aldrig vara vilse!

Standard

Lägger även ut mitt mail till Marléne som VD- n heter för byggahus.se.
    Det skickade jag 2011-02-16 och har inte heller fått något svar.

Sen finns det en mycket fin sida på facebook, BYGGAHUS SOM GUD GLÖMDE där jag försöker fortsätta debatten med marléne .

Hej Marléne.

Det vore kul om du kunde förklara ditt tänk med att det är sund konkurrens att byggföretag i Sverige ska konkurera med 225:-/ tim inklusive moms. Lika intressant vore det att höra lite om ditt moraliska tänk angående svältlön som du skrev om.

Om du skulle få styra byggbranschen så skulle det bli långt värre än vad det är idag. Skulle du dessutom använda dig av dom metoderna du gör på ditt forum dvs förbjuda flertal företagare skulle vi gå mot en märklig diktatur i byggbranschen.

Seriösa företag flyr redan idag den privata marknaden och med din politik skulle samtliga försvinna. Det slutar med att det bara kommer att finnas inkompetent arbetskraft utan stöttning av kompetent arbetsledning i din värld Marléne.

Det finns mängder med konsumenter som råkat illa ut på ditt forum men du predikar likt "heliga Maria" för dina 800000 unika besökare att lyckas vi pressa ner dom seriösa byggföretagarens priser med 40- 50% med hjälp av oseriösa byggföretag så blir det bättre, det är sund konkurrens predikar du vidare.

Det är illojal konkurrens Marléne och det är inte sunt, den typen av konkurrens stinker och hör inte hemma i mitt Sverige.

Tror du Marléne på fullaste allvar att det är den vägen att gå för att få bort oseriösa byggföretagare och fuskbyggare?

Jag och många med mig vet och du borde veta med din utbildning att det är helt omöjligt att driva ett seriöst svenskt byggföretag i din värld. Det blir bara fler konsumenter som råkar illa ut.

Du och många konsumenter har ett hantverksförakt som även späs på ordentligt på ditt forum genom aggressiv kampanj mot hantverkare och då speciellt mot svenska egna byggföretagare. Det ser inte trevlig ut och jag tror dina kunder diskuterar hur vida dom ska fortsätta annonsera hos dig eller inte. Det hade jag definitivt gjort som företagare och haft annonser hos er i alla fall.

Nej, stå upp och bekänn dina fel och brister och hjälp till i kampen mot fuskbyggarna genom att pusha dom seriösa byggföretagarna och försök att med, istället för mot dom ta kampen mot oseriösa byggföretag och fuskbyggare.

Som VD för byggahus.se har du en stor uppgift men jag tror nog att kostymen börjar bli för stor för dig nu. Gör du inga ändringar och försöker samarbeta med företagare snarast så är nog ditt forum om ett par år lika populärt som gula tidningen är idag.

HUS.SE är ett modernt alternativ där alla är välkomna!

Det finns ett byggföretag i Stockholm (DIPART) som jobbar starkt för seriösa företag och motarbetar oseriösa företag. Titta lite här vad VD-n där gör för att bekämpa den oseriösa branschen:

http://www.dipart.se/start.aspx

Du kan även se då Jens Hoffman när han var med i kvällsöppet 3 mars 2010 och förklarar på ett bra sätt varför han har valt att lämna den privata marknaden.

http://www.tv4play.se/nyheter_och_de...videoid=945955

Detta är en företagsledare som går i bräschen i byggbranschen och vi är många företagare som gärna hänger med honom. Vad gör du som VD för byggahus.se? Vilken väg ska du ta och följer konsumenterna med dig?

Ser fram emot svar.

Mvh

Thomas

Standard

Ja precis som för mig så väljer hon vem hon vill svara.... Hon svarar den som är minst obekväm.....

Jag begär inte ett fullständigt utskrivet svar av henne, men hon kan iaf svara på detta mailet och i korta drag förklara deras strategi..... men icke......

i det fallet du tar upp där swedberg, så tror jag anog att hon kommit på sitt misstag, men istället för att göra en pudel, så gör hon likt strutsen.... Stoppar ned huvudet i sanden när det blir för hett......

Reg.datum
    b 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av Milkshaken Visa inlägg
    i det fallet du tar upp där swedberg, så tror jag anog att hon kommit på sitt misstag, men istället för att göra en pudel, så gör hon likt strutsen.... Stoppar ned huvudet i sanden när det blir för hett......
    Som företagare är det som att be om konkurs om man löser problem på det nonchalanta viset som hon håller på med. Det räcker med att man gör det mot fel människa för att ha 1000 ggr större problem - fast det vet man inte i förväg. Därför ska man som företagare ta tag i och bry sej om alla problem för att slippa riskera att problemet blir 1000 ggr värre. Hennes beteende kan man ha om man är anställd och inte behöver ta det fullständiga ansvaret. Hon har bevisat att hon är helt enkelt inte lämplig att driva ett företag.

Standard

F*n vad jag har sökt och googlat och sökt för att få reda på varför Tyresö blev bannad.

Har läst trådar som du skrivit i eller skapat i 3 timmar. Bara av nyfikenhet. Har googlat på alla möjliga saker för att stilla min nyfikenhet och tillslut hamnade jag i den här tråden och fick mer eller mindre alla frågor besvarade bortsett från kanske 1: Vad är det egentligen som är problemet?

Är det att ni förespråkar en att företagare skall göra en vinst i bolaget?

Eller är det att ni är allmänt frispråkiga?

Eller är det att ni gjort reklam för ert eget företag?

Standard

Hej Lille Per.

Ja du, det är en verkligt lång historia till varför Tyresö först blev banned.... Sen jag......

Tyresö har tydligen varit för frispråkig på forumet, kanske någon detalj som kan ha setts som reklam,,, fast vem fan gör inte det???

han har dessutom använt sig av en mening med runda ord......
    Uhhh va hemskt.......
    När han sen opponerade sig så blev han kickad,,,, han reggade då andra nick.... men blev genomskådad efter ett tag....
    det jag kan säga om Tyresö, är att han är en trevlig prick som är som oss alla andra, han säger vad han tycker....

men .... Härskarinnan på BH har inte samma uppfattning som oss alla andra, utan förmodligen så har han varit på henne i något erotisk sammanhang och när det visade sig att Härskarinnan inte var som Tyresö hade tänkt sig, så sa han nej.... och förmodligen var det där någonstans som Härskarinnan fick ett horn i sidan till Tyresö....

Mig bannade dom för att dom tyckte att jag spammade, för att jag skrev att i 57 forumsdelar att : jag inte tyckte om diktaturen på BH.....

Poff så åkte jag ut på livstid......

Shit happens..... Dom förlorar mer än jag på att jag och Tyresö blev bannade...

Reg.datum
    b 2011

Standard

Citat Ursprungligen postat av lillePer Visa inlägg
    F*n vad jag har sökt och googlat och sökt för att få reda på varför Tyresö blev bannad.

Har läst trådar som du skrivit i eller skapat i 3 timmar. Bara av nyfikenhet. Har googlat på alla möjliga saker för att stilla min nyfikenhet och tillslut hamnade jag i den här tråden och fick mer eller mindre alla frågor besvarade bortsett från kanske 1: Vad är det egentligen som är problemet?

Är det att ni förespråkar en att företagare skall göra en vinst i bolaget?

Eller är det att ni är allmänt frispråkiga?

Eller är det att ni gjort reklam för ert eget företag?

Det började med att jag ifrågasatte hur en människa i hennes position på BH (hon äger hela det forumet) kan vigla upp att det är okej att en hantverkare fakturerar 225 kr/ inkl moms dvs 180 kr/tim + moms.

Jag som driver företag i bl.a hantverkarbranschen vet att det är fullständigt omöjligt att ta ut en så låg timpenning på ett lagligt ekonomiskt vis. Eftersom jag är extremt noggrann att driva mitt företag på lagligt vis, så blir jag förbannad när någon som har en så hög position i ett forum - och dessutom en magisterexamen i ekonomi, kommer med en sån uppvigling. Hon har även gjort inlägg på forumet med förklaringar om varför hon stängde av mej - dom förklaringarna vet både hon och jag, är ren lögn och smutskastning. Oavsett vad, så ger dom förklaringarna ett sken av att hon stängde av mej pga jag har överträtt alla forumets regler. Hon är helt enkelt för feg att visa upp PM:en som hon skickade till mej, så att alla på forumet får reda på hur det egentligen ligger till. Då får alla reda på hur hon godtyckligt kör över medlemmar på forumet.

Det slutade med att hon stängde av mej pga att ingen får ifrågasätta hennes inlägg och åsikter - dvs hon är en sån människa som alltid har rätt, oavsett hur fel hon har.....(stackars hennes man).

Jag är inte ledsen för att jag blev avstängd, ett forum är ju ändå bara ett tidsfördriv. Jag har min betong/markberedningskunskap kvar och jag har vid några tillfällen gått in och läst på BH-forumet, när det görs inlägg på lösningar som har med betong att göra. Jag blir mörkrädd när jag läser och inser hur lite folk kan om betong och markberedning, men ändå gör dom inlägg med snilleblixt-lösningar (som är helt utanför naturlagarna). Deras lösningar är så utanför naturlagarna, så jag undrar om dom vet om att det är minusgrader på vintern och plusgrader på sommaren, och däremellan mycket regn eller snösmältning. Marken rör sej och man måste bygga utifrån det.

Det är numera bara på BH-forumet som plånboken går före naturlagarna om man ska följa deras byggråd.

Standard

Hej, jag är en 24-årig webbutvecklare med eget företag och stort intresse för hemmafix, därav hittade jag hit. Kommer nog mest hänga passivt här och insupa kunskap!

(jag antar att detta är en presentationstråd även om inläggen tycks övergått till ren debatt?)
    Webbutvecklare med stort intresse för hemmafix.

Min blogg om webbutveckling | Nelly rabattkoder

Reg.datum
    b 2011

Standard

Då hälsar jag dej välkommen till forumet!

Standard

Välkommen till Hus.se Anders..... Vi är inte många här, men naggande goda...

Standard Hantverkare

Hej
    Har köpt våning in södra Frankrike, behöver hitta duktiga hantverkare for renovering.

Kan ni tipsa ?

Tack

Liknande ämnen

1. Gör inte som jag!
    Av Peter i forum Kök
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2015-03-05, 10:Mar
  2. Hur tänder jag kaminen?
    Av Wilma i forum Kaminer, kakelugnar & biobränsle
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-10-09, 08:Oct
  3. Ny uppdelning i forumet