Resultat 1 till 6 av 6

Standard Innerdörrar / Inomhusdörrar

Hej Alla!

Är det något som har några tips på snygga inomhusdörrar?

Är lite less på dom vita vanliga tråkiga "lägenhetsdörrarna" med helt slät yta. Det jag är ute efter ska fortfarande vara vitt men med något form av mönster på och lite tyngre. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Standard

Kika på Sweedoor, dom har säkert vad du söker. S.k "Formpressade" dörrar eller "massiva spegeldörrar" är nog det du är ute efter. Spegeldörr betyder för övrigt inte att man kan spegla sig på den utan det är så att de inramade delarna på dörren kallas speglar. För den som undrade...

Tips: Om du vill ha billigt kan du hålla utkik efter ett rivningsobjekt och se om du kan få dörrarna av rivningsentrepreneuren(Hur stavar man det egentligen?).

Reg.datum
    b 2007

Standard

Vi har så kallade 'tung-dörrar' från Dooria, med det menas att det är solitt trä i dem. Du kan titta på deras hemsída för att se om de har något du gillar. Du kan också kika på våran sida för att se vad vi valde.
    Mer än 207.000 andra har gjort det, gör det du också. Surfa in på WWW.HUSIHELVETE.SE och läs om vårt egenritade hus. Bygget, inredningen, trädgården och livet.

Snart avslutar vi Garaget och Vinterträdgården. Vi ska bygga Altan och anlägga Gräsmatta.

Standard

Hej husihelvete,

Nu var inte jag ute efter dörrar men ville se bilder fast jag hittar bara bilder på dubbeldörren med glas men inga övriga innerdörrar bland era bilder? Du kanske kan visa mig rätt?

Standard

I dag har vi fönster, dörrar o allmoge lister (även runt förnsterna)i brunt.
    Skulle gärna vilja ha andra innerdörrar och andra golvlister. Kan det bli snyggt att ändå behålla fönsterna bruna? (snyggast med bruna på utsidan)

Standard

Visst kan du ha andra innerdörrar! När det gäller golvlister börjar problemen. Då måste du gå vidare och byta eller måla även dörrfoder annars blir det kollision mot golvlisterna. Jag tror att du antingen ska välja att måla/byta alla foder,karmar, golvlister och dörrar och bara behålla fönsterbågen i brunt. Dvs fönsterfoder och smygbärder och invändig fönsterkarm ska också målas vita. -Eller så väljer du att bara byta/måla dörrbladen och låta allt övrigt vara brunt.- Eller så väljer du att måla/byta alla lister, dörrblad samt måla även fönstren vita invändigt och behålla dom bruna utvändigt. Det är viktigt att det blir en helhet så man inte bara målar vissa lister och hoppar över andra.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare