Resultat 1 till 4 av 4

Standard Välja golv till köksmöbler i valnöt

Vi har slängt ut vårt gamla kök inklusive golvet och jag får äntligen skapa det köket jag önskat
    Jag har tänkt att ha köksbord, luckor och bänksiva i valnöt men kan inte bestämma mig vilket golv som passar bäst till det? Vill inte ha klinkers eller laminat utan någon form av träparkett!
    All hjälp skulle vara mycket uppskattat!

Standard

Det är generellt inga problem att blanda olika träslag. Jag tycker ex.vis att ekparkett passar med valnöt även om brytningen blir ganska liten. Som alternativ kanske du kan titta på ett vitt ekgolv (vitlaserad), då hade det blivit lite mer kontrast mellan kulörerna.

Standard

Vitlaserat är så snyggt och det var mitt val när jag byggde om mitt kök. Men med tiden insåg jag att det är hopplöst att göra rent, så det gäller också att fundera på hur mycket man vill städa vid valet av golv. Varför vill du inte ha klinkers? Det är lättstädat och mycket enkelt att sköta. Jag har bytt mitt golv just från vitlaserat till plattor av den anledningen. Det blev enklare så.

Standard Ditt val påverkas också av vilket undergolv du har

Hej!
    Spännade när man, som du, har fria händer att välja.
    Valet mellan trägolv eller ett hårt golv som t.ex. klinker påverkas även av undergolvet. Ett trägolv kan du lägga på en vanlig spånskiva på reglar medan ett hårt golv måste läggas på en tjock golvgipsskiva eller ett betongunderlag. Det finns en jämförelse av ett 15-tal olika golvmaterial i kök med utgångspunkt från kostnad, svårighetsgrad att lägga, lämpligt undergolv och underhållsbehov på
    Lycka till!
    Det vore kul att höra vad du till slut väljer.

Liknande ämnen

1. Vilket golv till björkkök?
    Av Cissi i forum Golv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-15, 15:May
  2. Byta golv - vad ska jag välja?
    Av Charlotta i forum Golv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 20:Jul
  3. Välja elradiatorer
    Av Steken i forum El
    Svar: 2