Resultat 1 till 7 av 7

Standard Vägghängd toa mot vanlig?

Det verkar smidigt att ha en vägghängd toalett men kräver inte det ganska mycket installation i badrummet!
    Är en sån WC mycket dyrare än en vanlig golvstående?

Standard

Den vägghängda är dyrare helt klart, hur mycket är svårt att svara på då det givetvis varierar mellan olika modeller, men för att dra till med något säg runt tusenlappen dyrare. Jag gillar personligen vägghängda toaletter, dels för att det är snyggt och även för att det är mycket enklare att komma åt att städa under en sådan toalett.

Standard

1000 kr tror jag är i underkant, när vi tittade fick jag mer känslan av att det skiljer runt 2000 kr mellan vägghängd och motsvarande vanlig. Vi köpte denna:
    http://www.hafa.se/web/Toaletter/WAL...plett-446.aspx

Vi är grymt nöjda, kommer aldrig mer ha vanlig toalett igen

Standard

Vi gjorde nyligen om vårt badrum och installerade både vägghängd toalett och vägghängd handfat och kan verkligen rekommendera det.
    Det följde med stativ med toaletten som gjorde att det var väldigt lätt att installera den.
    Jag skulle uppskatta att det beroende på modell skiljer ca 1500 kr jämfört med vanlig toalett.

Standard

Kan stämma in i lovorden - jag som alltid får städa hemma. Helt oslagbart med vägghängt och dessutom så mycket vackrare. Den lilla ökningen i kostnader ger mig mindre svordomar i vardagen, så det är det värt.

Standard

p.s det krävs lite mer av installationen eftersom vattentanken ska fällas in i väggen, liksom alla anslutningar. Det kan behövas lite planering och lite pyssel med detta om det inte handlar om ett nybygge. I värsta fall får man bygga ut väggen en liten bit där toaletten ska vara (och sätta en vacker hylla ovanfdör, där kanten blir, men en fackman vet precis hur de smarta lösningarna ska göras.

Standard

Hej alla,
    Jag står i begrepp att byta ut toaletten i samband med en badrumsrenovering som vi precis startat med.
    Både jag frugan är inne på att skaffa en vägghängd toalett den här gången då det känns både fräscht och snyggt.

Hur som helst nu till min fråga..behöver man förstärka väggen någonting när man installerar en vägghängd toalett? Det blir ju en del extra tyngd på väggen.
    Om man behöver förstärka väggen är det någon som vet hur tjock den måste vara vad som är minimum specifikation?

Liknande ämnen

1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-03-30, 14:Mar
  2. Hur lägga träparkett mot vägg?
    Av Hulken i forum Golv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 07:Feb
  3. Klinkersgolv mot vägg
    Av Norén i forum Byggmaterial & byggteknik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-18, 11:Dec

Behörigheter för att posta