Resultat 1 till 5 av 5

Standard Skaffa husförsäkring

Jag har köpt en villa och ska flytta in i den snart. Nu är jag på jakt efter en hyffsad husförsäkring till ett överkomligt pris. Har kollat på pricerunner och pratat med Insplanets försäkringsrådgivare, de skulle skicka hem en offert till mig från något bolag, uppfattade dock inte vilket, och då skulle försäkringen kosta mig 390kr / månad.

Jag som inte har ägt någon villa innan, och knappt känner nån i min ålder som har en själv, har ju ingen aning om vad en normal villaförsäkring kan kosta, har jag blivit lurad eller är det ett normalt pris?

Vad finns det för bolag där ute som erbjuder bra/billiga försäkringar med fullgott skydd?

Standard Sänkte husförsäkrigen med 35 %

Jag vet inget om husförsäkringar och ännu mindre om storlek, byggnadsår etc. om ditt hus som du ska försäkra och vad du vill ska ingå. Vill bara säga att jag tidigare betalade 376:-/mån för min egen husförsäkring, alltså i samma storleksordning som det du berättar om.
    Nu har jag fått en offert från Nordnet Försäkring i Stockholm som ligger på 278:-/mån. Jag har varit mycket noga med att prisjämförelsen är gjord för exakt samma villkor.
    OBS, jag har absolut inga intressen i detta bolag.
    Jag hoppas att det kan vara av intresse.
    Lycka till!
    Holger Wästlund

Reg.datum
    b 2008

Standard

Ett tips är att jämföra försäkringar här:
    http://www.hus.se/forsakringar/

Standard

Jag betalar 529 kr per månad med Trygg Hansa. Iof ganska mycket lösöre men..ja jag vet det är svindyrt men anledningen till att vi stannar med Trygg Hansa är att vi under de senaste åren haft flera skador i huset och did alla tillfällen har det varit väldigt smidig handläggning från deras sida.

Standard

Har också goda erfarenheter med Trygghansa. Viktigt att dock kolla vad man betalar för tilläggspremier. En bra grund för försäkring och vad man kan tänka på finns på bostadertillsalu.se/hur-ska-du-forsakra-ditt-torp/ . Sidan handlar dock om försäkring av torp. Men är liknande för fastigheter.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare