Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 24 av 24
    Reg.datum
    b 2011

Standard

I´m not so nice in English, but i´m not a newbeginner i have being with before. What performance are you coming about?

Standard

Finns många bra tips här. Själv så har jag sett över ventilationen som bytt till LED-lampor! De drar mycket mindre än vanliga lampor och håller mycket längre.

Standard

Jag köpte ett hus för 12år sen som jag renoverade och installerade då en bergsvärmepump.
    Det är något jag rekomenderar, om man ändå håller på och renoverar och funderar på uppvärming.

Har man vattenburen värme så finns det ju några alternativ. Men för oss har det varit otroligt bra och billigt.
    Det fanns en vädigt gammal vedpanna och en nyare elpatron. Efter värmepumpen istallerats så halverades kostnaden av värme och vatten.

Ett tips dock är att inte snåla på storleken. Står det och väger mellan tex 7 eller 9KWs pump ta alltid den större. Det tjänar man på prisskillnaden är liten och du slipper antagligen använda eltillskottet i pumpen.
    På snart 12år har jag gått på 10 timmar tillskott..
    Här finns länk till renoveringen och bilder på pannbytet..
    http://www.biobygget.se/hus.htm

Standard

Weatherizers, lågenergilampor, varmvattenberedare filtar, färska filter är några av hushålls prylar som kommer att bidra till att minska elförbrukningen

Liknande ämnen

1. Räntan på väg att höjas
    Av AccessiblE i forum Ekonomi
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2015-03-06, 13:Mar
  2. Rätt läge att köpa nu?
    Av Jon i forum Köpa & sälja hus
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2007-10-25, 18:Oct

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar