Resultat 1 till 2 av 2

Standard Fråga om försäkring

Vi bor i ett radhus sedan snart två år tillbaka. Innan vi flyttade in bytte vi köket. Det senaste 8 månaderna har sett att en skarv i laminatkgolvet börjat resa sig precis framför diskmaskinen. Fukt tänker man ju direkt. Frugan hade någon vecka innan jag märkte att det började resa sig spillt vatten just där så jag trodd det berodde på det. Jag har vid några tillfällen senaste tiden märkt att det känts fuktigt när jag dragit med foten över detta område och idag fick jag tummen ur att ta bort diskmaskine för att se hur det såg ut under. Vi har en sådan där plastskiva under diskmaskinen som det rekomenderas att man har. Fukten finns under denna och jag misstänker att det kommer underifrån för det finns ingen fukt någon annan stans runt om.
    Frågan är nu hur man går till väga. Skall jag kontakata försäkringsbolaget där vi har hemförsäkringen, eller skall jag kontakta de som har försäkringen som säljaren av huset tog innan vi köpte det, eller skall jag kontakata hantverkare som får komma och titta först?

Reg.datum
    b 2006

Standard

Inge kul, hur gick det?

Liknande ämnen

1. Dolda fel försäkring
    Av LenaPersson i forum Försäkringar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 06:Jan
  2. Försäkring - läckande rör
    Av Puttel i forum Försäkringar
    Svar: 1