Resultat 1 till 6 av 6

Standard Räntan på väg att höjas

Läste på dinapengar.se att reporäntan kommer att kunna höjas till 4% innan årets slut och vidare till 4.5% nästa år eftersom det är risk med för hög inflation. Reporäntan är för närvarande 3.5%.

Nu är det här ganska lågt fortfarande i jämförelse med större delen av nittiotalet t.ex, men vem vet vad som händer om 2 år. kommentarer?
    Each failure to sell will increase your chances for success at your next attempt.
    - Og Mandino

Standard

Vi har varken prioriterat läge eller storlek på hus men är helnöjda med hur vi bor och smärtgränsen för oss ligger nu på ca 10-12% räknade vi ut! Det känns skönt och vi får pengar över till annat.

Samtidigt har vi alltid haft instälningen att den kommer gå upp förr eller senare så det kommer inte som en chock.

Att låna pengar så räntorna ligger på vad man just och pass klarar av tycker jag är oansvarigt samt att jag tycker mycket en del ansvar ligger på dem som jobbar på banken att informera om vad som hände för 15 år sen och vad som faktiskt kan hända igen.

Reg.datum
    b 2006

Standard

Citat Ursprungligen postat av AccessiblE Visa inlägg
    Läste på dinapengar.se att reporäntan kommer att kunna höjas till 4% innan årets slut och vidare till 4.5% nästa år eftersom det är risk med för hög inflation. Reporäntan är för närvarande 3.5%.
    dinapengar.se hade helt rätt!

2007-10-31 4,00
    2008-07-09 4,50
    Mötesplatsen för husägare - http://www.hus.se/

Standard

Ny prognos: 4,75% i september
    Each failure to sell will increase your chances for success at your next attempt.
    - Og Mandino

Standard

Det känns lite så, dock kan jag inte släppa tanken då fastigheten är alldeles utmärkt. Det är ingen direkt "defekt" eller skum sak att det saknar taxering utan det fungerar tydligen så när det är kyrkligt i fastigheten.

Standard

Tja, räntan kan ju knappast sjunka lägre än den ligger nu. Just nu är det billigt att låna pengar i Sverige. Men vi kan räkna med att den kommer stiga inom ett par år, så se till att ha en marginal för det när du köper hus...

Liknande ämnen

1. Allmän väg
    Av Husmusen i forum Förklaringar av ord och begrepp
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-21, 07:Jan
  2. Jag gillar att inreda..
    Av Mattias i forum Inredning
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-11-26, 15:Nov

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar