Vill du skriva inlägg? Bli medlem
Måla nytt trähus
Läs mer om: Färg & tapet
|
Ämnesverktyg | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
Nu är vårt nya enplanshus från Älvsbyhus klart.
Det är ett vinkelhus. Vi skulle vilja ha tips på färg på träfasaden och runt fönster. Vi vill ha och tycker det är kul med hus som verkligen är annorlunda!. Jag kunde tänka mig ett svart hus med kontrast på fönsterna men inte min fru. Ljust eller mörkt... men vi vill inte ha något vanligt. Vi skulle vilja ha tips/inspiration! |
||
|
"Man ska hyra en firma, dem vet alltid vad de gör..."
Du kan inte ana hur jävla felaktigt det där påståendet är. Angående färgsättnigen skulle jag köra antingen svart med mörkröda fönster och dörrar (inte foder, bara själva fönsterbågarna + dörrbladet), eller helt vitt på allt, då får man lite New England stil som kan vara väldigt snyggt. Mörknougat och chokladbrunt låter väldigt pensionär tycker jag ![]() |
||
|
Jag misstänker att huset är målat nu.. Ett tips - som vi gjorde är att ni åker runt och hittar ett hus med kulörerna som ni vill ha. Knacka på och beröm husägarna för deras färgval (i vårt fall var det kvinnan, gissar att 99% av dom fristående färgvalen har gjorts av en kvinna). Vi knackade på på mer än en dörr - många dörrar.....Alla blev stolta och gav oss alla färgkoder eller givet svar (lokala färghallen) om var deras kulörkod. Därför är vårt hus herrgårdsgult med Stockholmsvita knutar - dvs: ca 1800 nyanser av gul färg som anses som "herrgårdsgul" och "Stockholmsvit" är ungefär lite skitigare vit än vit - altså skitvit, men den vita färgen är väldigt behaglig - det finns ca: 870 kulörer inom begreppet "Stockholmsvit" Lycka till, Hahaha!
|
|||
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
Liknande ämnen
| Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
| Isolering trähus kontra hus av lättbetong | Antonjon | Isolering | 3 | 2009-11-09 06:50 |
| Trähus med putsad fasad | Robin | Bygga hus & hustillverkare | 2 | 2009-03-08 12:57 |
| Alingsås Trähus | Husmusen | Hustillverkare | 0 | 2008-12-03 11:39 |
| Lövsta Trähus | Husmusen | Hustillverkare | 0 | 2008-12-03 07:20 |
| Sävsjö Trähus | Husmusen | Hustillverkare | 0 | 2008-12-02 13:25 |
LÄGENHET.SE
MÄKLARE.SE
HUS.SE

Linjär visning