Resultat 1 till 1 av 1

Standard Rutten budgivning?

Hejsan

Har varit involverad i en budgivning i snart en vecka som jag tycker har gått lite "ruttet" till, är intresserad av att höra lite synpunkter.

Har budat på ett obeboligt renoveringsobjekt nu sedan tisdag (är idag lördag). Objektet har varit lite krångligt att få med banken på då det inte går ta ett vanligt huslån på objektet utan man varit tvungen att ansöka om ett byggnadskreditiv.

Mäklaren var tidigt ute på visningarna och sa till folk att om dom bara har ett lånelöfte så är det bara att buda. Men efter lite undersökning och runtringningar hos de flesta banker säger de alla samma sak. Att dom lämnar inga lånelöften på ett sånt här objekt, utan det är byggnadskreditiv som gäller. Något jag är övertygad att båda mäklaren och många budgivare varit ovetande om, vilket i sin tur då trissat upp priset att budgivare utan täckning. Toppen för mäklaren, absolut, men inte lika roligt för mig.

Budgivningen drog igång snabbt efter andra visningen på tisdagen. Har ju oroat mig att priset har trissats upp av folk med sina lånelöften ovetande om att de inte gäller på detta objekt. Oavsett fick jag bita i det sura äpplet och buda på. Buden haglade på under onsdagen och på torsdagen efter lunch la jag ett bud på 35% över utgångspris (var vad budgivningen hade tagit oss till).

Där stannade budgivningen av och på fredag eftermiddag ringer jag mäklaren och vill att vi avslutar detta innan helgen. Han säger "Absolut, vi ska ha en affär klar idag". Timmarna går och inga nya bud kommer och inget samtal från mäklaren. Ringer till slut upp han på kvällen var på han säger att han jobbar på det.

Går och lägger mig i tro om att det är så gott som klart. Vaknar upp till ett pling i mobilen. Nytt bud, slänger in ett eget bud 5-10 min efter. Efter 30 min har mitt nya bud fortfarande inte registrerats. Ringer upp mäklaren utan svar, ringer kontoret, inget svar. Jagat han hela dagen, men han är borta.

Får det gå till så, är så förbannat frustrerad just nu!
    Senast redigerat av Debro den 2016-09-17 klockan 15:Sep.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
Avdelare